
نقل از پایگاه داده اندیشه و فرهنگ مقدار ، شما پاسخ های استاد شیخ حسین انصاریان را به سؤالات جوانان می خوانید:
در حدیث است که خدا دعای مؤمن خود را به تأخیر می اندازد ، زیرا او عاشق صدای خود است و می خواهد بنده بیشتر و بیشتر اصرار کند. زیرا تأخیر در انطباق باعث دعا نماز می شود و بنابراین نیروی معنوی و ایمان دعا را تقویت می کند. اما او این کار را نمی کند ، زیرا او دوست ندارد ، بلافاصله به طوری که نماز را تکرار نمی کند ، و در عین حال ، اقتدار به پایان رسیده است و نیازی به نیاز به رستاخیز نخواهد بود.
دوست من ، که ناله است ، ناله مؤمن داریم
آن را به زنگ من آورده بود ، اوباش به اجاق گاز من
اگر او را در آرم خود کتک بزند ، در آن نمایش غوطه ور خواهد شد.
امام صدق (ع) می گوید: “بنده ای که دوست خدا است ، وقتی حادثه ای برای او رخ می دهد ، او به خدا دعا می کند. خدا به فرشته ای که مشتری در پی انطباق خود است می گوید: بنده من را نداشته باشید ، اما این کار را انجام دهید شتاب ندهید که من می خواهم صدا و آواز را بشنوم ، اما بنده دشمن خدا ، خداوند به فرشته مشتری دستور می دهد که این کار را انجام دهد: آن را غرق کنید و برای تحقق آن عجله کنم. .
خدا در پاسخ به موسی و برادرش گفت: قد دعوت ؛ من دعای شما را پذیرفتم. “
امام صید (AS) گفت: “چهل سال بین دعای پیامبر موسی (ص) طول کشید تا غرق شدن فرعون!”
ما از وجود درونی و مواد واقعی بی خبر هستیم. به دلیل عدم آگاهی از وجود درونی و حقیقت غیب ، گاهی اوقات فکر می کنیم که خوب بودن ما در تحقق و تحقق نیاز است یا مشکل را دفع می کند ، در حالی که اگر حجاب حقیقت از بین برود. آینده برای ما آورده خواهد شد ، ما از خواسته ها و درخواست های خود صرف خواهیم کرد. ممکن است خوشحال نباشید ، اگر این برای شما خوب است ، و ممکن است چیز بدی برای شما داشته باشد. “او ، بنابراین در واقع هر دعایی به چشم می آید ، اما گونه های آن متفاوت است. امام سجاد (ع) می گوید:” دعای مؤمن یکی از سه مزیت دارد: یا برای او ذخیره می شود یا در آن تحقق می یابد جهان یا فاجعه ای که او می خواست به آن برسد. “هرگز نباید از دعا ناامید شود ، خواه به دلایلی به دعای آن پاسخ داده شود ، یا به تأخیر بیفتد ، زیرا نماز اول عبادت است ، اما عبادت است ، و این امر باعث تکامل معنوی و معنوی می شود و نزدیک می شود جوهر الهی ، در هر صورت و حتی با هر زمان. بر روح او و تأثیر سازنده ای بر سرنوشت خود دارد. این که آیا آن را برآورده می کند یا نه ، “در حدیث دیگری نقل شده است:” هیچ مسلمان وجود ندارد که به خدا دعا کند ، جز این که دعای او پاسخ داده می شود ، اما گاهی اوقات تأثیر آن را دیر یا زود در جهان و گاهی کفاره می بیند. گناهان او به او تبدیل می شود و گاهی اوقات خدا برای آخرت خود ذخیره می شود. “
قول الهی مشروط است ، نه مطلق
خداوند می گوید: “ادعای سرسختی ؛ من به دعای شما پاسخ خواهم داد.” این وعده الهی مطلق و بی قید و شرط نیست ، بلکه به شرط تحقق شرایط است. برخی از شرایط بستگی به اصول اولیه و نحوه استفاده ما دارد. برخی از آنها مربوط به شخص دعا است. برخی از شرایط مربوط به تقاضای مورد نظر است. به عبارت دیگر ، دعا یک فرایند خاص و تنظیم شده دارد که با “شانه ها” و “شانه ها” همراه است که به “شرایط یا موانع نماز” اشاره دارد. به
راه دعا و مقدمه ای که در این مورد مؤثر است:
1 – دانش و شناخت ؛ اولین شرط برای دعا شناختن کسی است که او را می خواند. بنابراین ، قرآن در آموزش دعای دعا می گوید: “نعمت های پیامبر” ؛ پروردگار خود را با پنهان و پنهان بخوانید ، یعنی دانستن کسی که می خوانید ، “خمیر” خود ، ایجاد رشد و تعالی شما در دست قدرت اوست.
بهترین دعا شروع با ریواس است. نگاهی به راه دعا برای پیامبران و مقامات الهی در قرآن نشان می دهد که آنها دعاهای خود را با “خاخام” یا “Rabna” آغاز کردند ، زیرا این کلمه انسانی را که با منشاء ارتباط برقرار کرده است متوجه می شود که در اولین لحظه ها بوده است از وجود تا پایان عمر و پس از آن ، انسان در سرقت خود غوطه ور شد.
دعا باید صمیمانه و صمیمانه در قلب و فروتنی باشد. فقط به زبان دعا نکنید ، بلکه روح دعا باید به زندگی و در تمام ذرات وجود انسان نفوذ کند.
امام سرو (ع) می گوید: “خدا به دعایی پاسخ نمی دهد که از قلب جهل بلند می شود.”
دعا باید در حالت ترس باشد.
از اعمال خود آنقدر راضی نیستید که فکر می کنید تاریکی در زندگی شما وجود ندارد و هیچ گناهی مرتکب نشده اید و ناامید نشده اید که لیاقت عفو و بخشش خدا را ندارید و دعا می کنید.
راضی بودن و دیدن نقص های شخص ، در حالی که جهل مرکب و یک عامل مهم برای عقب ماندگی انسان و سقوط اخلاقی ، باعث می شود که به جای نقص آنها ، نقص های دیگران را ببیند. به معنای بیماری است که شیطان رنج می برد. من از آدم بهتر هستم ».
همانطور که “ناامیدی و نام” نیز تله های شیطان هستند. باید با دو بال “ترس و امید” به آیه “ادعای پیامبر” خود حرکت کرد و خدا را با ترس و امید خواند.
1 – دعای خدا در راز ، نماز “ادعای بدبختی” برآورده می شود. پروردگار خود را بخوانید ، و به طور پنهانی »نماز در تنهایی با تمرکز فکر و حضور قلب همراه است و به اخلاص نزدیکتر است و به دور از ریاکاری و عزت نفس است. بنابراین ، دعا در نیمه شب و نماز شب ، وقتی همه در یک خواب راحت هستند ، زودتر پاسخ داده می شود. پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) می گوید:
“نه ، بهترین دعای مخفی بودن (و صمیمانه) است.”
2- پاکسازی ثروت ، خانه ها و زندگی از مالی که از طریق غصب ، ظلم ، رشوه خواری ، رشوه ، سرقت ، غش و فریب و یا مالی که برای Khums یا Zakat و خیریه آن پرداخت نشده است ، بدست آمده است.
از خوردن شبه غذا و پاکسازی افراد خود و ممنوع خودداری کنید.
2- عدم غفلت از مبارزه با فساد و شر و منع شر ، بی اعتنایی به فساد اخلاقی و اجتماعی و لغو ارزشهای دینی: باعث عدم انطباق می شود. پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) گفت: “شما باید خیر را انکار کنید و شر را منع کنید. در غیر این صورت خداوند توسط شر (و کسانی که تعهدات مذهبی و اخلاقی دارند) پاسخ نمی دهد و هر کاری را انجام می دهید.”
1- عمل عهد الهی
مانند سؤالی که از مردی از امیر المومینین (ع) پرسیدید و گفت: مگر اینکه خدا بگوید ، “ادعای قانون ؛ من را بخوانید تا به شما پاسخ دهم.” پس چرا دعا می کنیم؟
پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) گفت: “زیرا قلب شما در هشت مورد خیانت و نافرمانی شده است. آن را اصلاح کنید تا به دعای خود پاسخ دهید:
شما خدا را می شناسید ، اما شما حق او را انجام ندادید زیرا واجب بود.
2 – شما به پیامبر خدا ایمان آورده اید ، سپس با سنت و روش او مخالفت کردید و دین و قانون او را در عمل نابود کردید.
1 – شما کتاب خدا (قرآن) را که بر شما فرود آمد ، خوانده اید ، اما این کار را نکردید. شما گفتید ، “سنت و شر ؛ ما گوش و قلب را می پذیریم” اما در عمل شما با آن مخالفت کردید.
شما گفتید: خدا! ما از آتش جهنم می ترسیم ، اما شما به طور پیوسته از طریق گناهان و تأمل های خود به جهنم شتاب می دهید.
شما گفتید: ما به بهشت علاقه مند هستیم ، اما شما دائماً کارهایی را انجام می دهید که شما را از بهشت دور می کند.
شما نعمت های خدای خود را خوردید ، اما از شما تشکر نکردید.
1 – خداوند شما را به خصومت شیطان فرمان داد و گفت: شیطان دشمن شماست که او را دشمن خود بنامید “اما شما با او خصمانه بودید و در عمل به دوستی رسید.
شما نقص های مردم را در برابر بازدیدهای خود قرار داده اید و نقص های خود را انداختید و آن را نادیده گرفتید. در نتیجه ، شما در پشت کسی می گویید و توبیخ می کنید که بیشتر لیاقت آن را دارید. “
سپس او گفت ، “با این دعا به چه دعایی پاسخ خواهد داد؟ اگر درهای دعا و راههای آن را بستید؟ بنابراین مسیر تقوا را طی کنید و از خدا بترسید. کار خود را اصلاح کنید و خیر و منع کنید که خداوند به دعای شما پاسخ خواهد داد “
کیفیت نماز شروع
دعا باید با ستایش الهی همراه باشد. برای آموزش راه دعا ، او دعاهای فرشتگان را که حامل عرش خدا و فرشتگان اطراف آن هستند ، توصیف کرده است. آنها ابتدا “ستایش و ستایش” از خدا می گویند و ایمان خود را بیان می کنند و ابراز می کنند. سپس آنها برای مؤمنان بخشیده می شوند. آنها می گویند: پروردگار من رحمت دارد و علم شما همه چیز را آموخته است. شما گناهان خادمان خود با اخبار و برای آنها رحیمی هستید. کسانی را که توبه کرده اند و از طریق شما می گذرانند ، ببخشید و به عذاب جهنم ببخشید و رحم کنید … “
همانطور که در نظر می گیرید ؛ آنها با ستایش خدا و ابراز ایمان به او و با کلمه “Rabna” شروع به نماز خواندن کردند و از رحمت و علم بی پایان او خواستند که یکی از ویژگی های جلال و جلال او است. آنها همچنین برای حق خود پاسخ می دهند.
1- دعا برای ذکر Salavat در محمد و آل -موهماد باید آغاز شود ، زیرا Salat خواستار سلام از خدا به پیامبر اسلام و Ahlul -Bayt از Taherin است ، که سلام او خالق و همه موجودات خالص آنها است. به این دعا قطعاً پاسخ داده می شود. وقتی صحبت از آغاز و پایان نماز می شود ، خداوند به آنچه در وسط دعا برای اولین و آخرین دعا است پاسخ خواهد داد.
پاکسازی قلب و روح: از کثافت و آشفتگی گناهان ، با اعتراف به گناه و توبه در حضور خدا.
سرانجام ، نماز را با استفاده از ویژگی های خود ، به عنوان مثال ، به پیامبر یا رحمین ، به پایان برساند.
Sobhanakullah la Allah Anthem Wahdak la Shirk and la la balla al -azim
برخی از موانع برای دعا
گناه: گناهان سه نوع اثر دارند:
الف – آنها موفقیت نماز را محروم می کنند.
(ب) وضعیت فروتنی ، فروتنی ، توبه و اشک و گریه ، و آنها به بنده اجازه نمی دهند که در حضور قلب روی خدا تمرکز کند و مجذوب رحمت او شود.
ج) اگر نماز خوانده شود ، به نماز پاسخ داده نمی شود.
علی (ع) می گوید: “آل -ماسیه تمان الجابا مانع نماز خواندن” در نماز ، شبهای جمعه ، جایی که می خوانید: من دعای خودم بوده ام.
1 – ترک دعا در خوشبختی: خدا به پیامبر داوود (AS) آشکار شد: مرا در روزهای خوب به یاد بیاورید تا بتوانم در روزهای سختی و سختی برای دعای شما دعا کنم.
2- نافرمانی والدین و نافرمانی.
2 – به تأخیر انداختن دعاهای واجب از اولین بار.
2 – در گفتار ، زبان بد است.
2 – ایمان داشته باشید که مؤمن مشکوک و بد باشد.
2 – با برادران یا خواهران وفادار ، دو طرف و منافق برخورد کنید.
1 – نه پرسلن به افراد ضعیف …
منبع: www.khabaronline.ir