از تبلیغات گرفته تا فرماندهی افکار عمومی در نبرد سرنوشت ساز / احیای اقتدار رسانه ای IRIB و تقویت سپر حماسی کشور در برابر تهاجم دشمن!



گروه فکری: پزشک محمد مهدی موژدی با توجه به شرایط مهم ایران ، که به یک دستگاه تبلیغاتی قدرتمند نیاز دارد ، موارد زیر در مورد نقش حیاتی پخش در مدیریت افکار عمومی ، تقویت انسجام ملی ، مقابله با جنگ روانی دشمن و افزایش مقاومت جامعه در بحران است. در مقاله خود ، نویسنده استراتژی ها و تاکتیک های مختلفی را برای دستیابی به این اهداف ارائه می دهد و نمونه هایی از جنگ های معاصر را برای هر مورد ارائه می دهد. در این مقاله آمده است:

****

اگر می خواهد وظیفه ملی خود را انجام دهد ، باید نقش استراتژیک و حیاتی در مدیریت افکار عمومی ، تقویت انسجام ملی ، مقابله با جنگ روانی دشمن و افزایش مقاومت جامعه ایفا کند. برای این منظور ، رسانه های ملی باید مجموعه ای از استراتژی ها و تاکتیک های هماهنگ را کار کنند. در ادامه ، این استراتژی ها و تکنیک ها توسط برخی از نمونه های واقعی جنگ های معاصر توضیح داده شده است.

1. ارتفاع از دستگاه و ارتقاء به وضعیت اخبار و اقتدار تحلیلی

استراتژی
• ایجاد یک خط خبری مستقیم ، منسجم ، شفاف و مداوم با اولویت بندی دو مؤلفه دقت و سرعت.
• تبدیل رسانه های ملی به اولین منبع اطلاعات با استفاده از نقل از های مستند میدانی ، ضرب تجزیه و تحلیل متخصص و متخصص و حضور مداوم در صحنه.
سدتها
• استفاده از خبرنگاران خط مقدم در صحنه (روزنامه نگاری تعبیه شده) مانند بی بی سی در جنگ عراق.
• طراحی برنامه های پوشش زنده شبیه به آنچه آل -جزیره در جنگ غزه انجام داده است و در حال حاضر تا حدی جنگ تحمیل شده اسرائیل علیه ایران را دنبال می کند.
• پاسخ سریع به شایعات با برنامه های شجاعت واقعی مانند پروژه تأیید بی بی سی در بحران اوکراین.

2. مقابله با جنگ روانی دشمن

استراتژی
• طراحی ضد روایتی در برابر پیام های دشمن ، تحقیرآمیز یا ناامید.
• نمایندگی قدرت ملی ، وحدت داخلی و مشروعیت دفاع ملی در زندگی روزمره مردم و افراد با نفوذ.
سدتها
• تولید مستندهای کوتاه و موزیک ویدیو از موفقیت در شکست های جبهه و دشمن (مانند مستندهای مقاومت حزب الله در جنگ 6 روزه در لبنان).
• استفاده از کارشناسان نظامی ، روانشناسان اجتماعی و فعالان مدنی متنوع و متنوع برای تجزیه و تحلیل پیام های دشمن.
• مطالب طنز برای بی اعتبار کردن پیام های دشمن ، مانند برنامه های طنز اوکراین علیه تبلیغات روسیه. خوشبختانه ، طنز یکی از ویژگی های کلی فرهنگی ایرانیان است و این یک منبع محتوا برای ساخت چنین برنامه هایی است.

1. حمل جامعه جمع و متنوع مخاطبان

استراتژی
• نمایش گسترده و گسترده گروه های قومی ، مذهبی ، زبانی و سنی با تأکید بر نقش هر یک در دفاع ملی.
• ایجاد حس مشارکت و تعلق در همه اقشار.
سدتها
• تولید برنامه های بومی در شبکه های استانی ، مانند اقدامات موفق تلویزیونی سوریه در بحران این کشور.
• پوشش داوطلبان محبوب از قومیت های مختلف (کرد ، عرب ، بلوچ ، ترکمن ، …) مانند عملکرد رسانه های ایرانی در دفاع مقدس.
• از رسانه های اجتماعی برای گفتگو با نسل جوان و رسانه های کمتر استفاده کنید.

1. روحیه مردم ، مقامات و رزمندگان

استراتژی
• تقویت امید ، انسجام ، ایمان به پیروزی و برانگیختن احساس غرور ملی.
• روایات پیرامون “قدرت مقاومت” و “الگوهای مقاومت موفق پایداری و مقاومت”.
سدتها
• پخش زنده صحنه های کمک های مردم ، خانواده های شهدا و بازگشت رزمندگان پیروز (مانند بازگشت جنگ عراق علیه ایران یا روایت CNN در جنگ کویت و بازگشت ارتش).
• ساخت سریال ها و مستندهای حماسی با الهام از روایت های واقعی (مانند سریال های تلویزیونی کره جنوبی درباره جنگ کره).
• بازیکنان ، تلفن ها و پیام های مهربان برای جنگجویان در قالب موارد عاطفی و انگیزشی.

1. تقویت مقاومت ملی در برابر تهدیدات و کاستی ها

استراتژی
• آموزش عمومی برای مدیریت شرایط دشوار و مقاومت ذهنی و اجتماعی.
• کنترل انتظارات و مدیریت افکار عمومی برای پذیرش شرایط مهم با واقع گرایی و امید.
سدتها
• تولید برنامه های آموزشی در مورد پس انداز ، مدیریت مصرف ، آمادگی اضطراری (مانند برنامه های رژیم اشغال در جنگ ؛
• گفتگوهای متخصص و صادقانه با مردم و مقامات در مورد مشکلات و دلایل آنها ، مانند مذاکرات زنده زلینسکی در بحران اوکراین.
• روایت های افتخار از سختی های الهام گرفته از مقاومت تاریخی (مانند نمایندگی از شکست آبادان در فیلم ها و نقل از های مربوط به جنگ عراقی علیه ایران یا نمایندگی از شکست رسانه های روسی).

منبع: کانال دکتر محمد مهدی Mojahedi

216216



منبع: www.khabaronline.ir

یوبیک آنلاین
یوبیک آنلاین
مقاله‌ها: 8629

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *