
حمد ریسزاده ، رئیس سیستم پزشکی این کشور ، در پایان سال به سؤالات خبرنگاران بهداشت پاسخ داد.
تفاوت بین رئیس جمهور پزشک
راشاهری در پاسخ به سؤالی در مورد تفاوت ریاست جمهوری مسعود میانه به عنوان پزشک با سایر روسای جمهور ایران ، در بیانیه خبری نوشت. دکتر پزشکان نیز به طور جدی بخش بهداشت را دنبال و درک کامل می کند. وی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ، رئیس کمیسیون بهداشت و وزیر بهداشت در مورد همه مسائل موجود در این زمینه است. این تفاوت باید در وزارت بهداشت جستجو شود ، اما نکته برجسته این است که واقعیت های بهداشت و جامعه پزشکی به وضوح مورد بررسی قرار می گیرد و وزیر بهداشت مسائل را بدون غفلت در دولت و جامعه ایجاد می کند.
بالاترین شکایات در زمینه دندانپزشکی و عمدتاً زیبایی دندان بود. سپس پوست و مو ، جراحی ، زنان و زایمان ، ارتوپدی و گوش و بینی وجود دارد.
وی ادامه داد: در دوره گذشته ، مقامات بخش بهداشت به درمان پنهان شده اند ، ما مهاجرت کرده بودیم ، پنهان شدیم ، ما در مورد کاهش کیفیت آموزش صحبت می کردیم و گفتیم که ما هیچ مشکلی برای افزایش ظرفیت نخواهیم داشت. ما هشدار دادیم که ورود به زمینه تخصص و تخصص ها را کاهش دهیم و گفتیم که ما آموزش می دهیم و هیچ نگرانی نداریم. ما به اواخر کشوری گفتیم که حقایق جامعه پزشکی اعلام و تأیید نشده است. این یک تفاوت برجسته است و وزیر بهداشت در دولت فعلی به حقایق اشاره می کند و در دولت است.
Raisadeh تأکید کرد: “در این دوره ، پزشکان جوان از اهمیت بیشتری برخوردار هستند و وزارت بهداشت بسیار در جستجوی مشکلات پزشکی است.”
گروگان برخی از سازمان های بیمه گر
این مقام همچنین در مورد تهدید سیستم پزشکی استان در مورد قطع همکاری برای خدمات بیمه گفت: این یک بحث بسیار جدی است. سلامت مردم و کار جامعه پزشکی توسط برخی از بیمه گذاران گروگان گرفته است و مردم و جامعه پزشکی تحمل بیشتری برای سازمان های بیمه ندارند. هیچ دلیلی برای پرداخت سهم بیمه درمانی وجود ندارد ، اما همین منابع در شش ماه آینده به بخش بهداشت می رسد. اگر این روش ادامه یابد ، حوزه بهداشت مطمئناً آن را تحمل نمی کند.
این مقام تأکید کرد که این جنبه های قانون نیز باید برآورده شود و می گوید: این طور نیست که در قانون برنامه پنج ساله هر سازمان ، یک آژانس بیمه ملزم به قرارداد باشد ، اما ماده 5 رعایت نمی شود. این قانون گفته است که بیمه گذاران مالیکفند باید در شش ماه آینده 2 ٪ از مطالبات را بپردازند و سه ماه باقیمانده پس از بررسی اسناد. اما این قانون به مدت پنج سال اجرا نشده است ، و یک عمل بسیار جدی که تحت تأثیر مردم قرار می گیرد و حوزه پزشکی مسئول بسیاری از خرابی ها ، مهاجرت های شغلی و جغرافیایی پزشکان و افزایش پرداخت جیب بیماران است. در همین راستا ، هم مجلس و هم آژانسهای نظارتی بر اجرای قانون نظارت نکرده اند و باید پاسخگو باشند. نکته مهم این است که اگر سازمان های بیمه تعهدات خود را انجام ندهند ، جامعه پزشکی نمی تواند تعهدات خود را انجام دهد.
تأثیر تورم در زمینه سلامت
این مقام در مورد اعلام مرکز آمار و پیش بینی اینکه تورم بالاتر از 5 ٪ در جامعه و تأثیر بر بخش بهداشت است ، گفت: تورم در هر کشور در کشور است. اگر منابع بهداشتی برای این تورم مناسب نباشد ، در مورد بحث در مورد مواد مخدر ، جیب افراد و پرداخت های غیرمعمول مشکلاتی وجود خواهد داشت.
دلیل کاهش دوره های استقبال
رئیس سیستم پزشکی در پاسخ به سؤالی در مورد اینکه سیستم درمانی شما باید در سال آینده چه کاری انجام دهید ، گفت: “ما امیدواریم که به جایی برسیم که بیمار به غیر از رنج رنج نداشته باشد.” بیمار نباید نگران دسترسی به درمانگر ، تختخواب ، دسترسی به تجهیزات و دارو و هزینه های درمانی باشد. راه حل همچنین زیرساخت های اصلی را دارد. شامل کیفیت آموزش و اقتصاد بهداشت است.
Raisadeh ادامه داد: “آموزش مسئولیت وزارت بهداشت و بخشی از سیستم پزشکی است و اقتصاد بهداشت نیز حاکمیتی است که باید سهم سلامت تولید ناخالص داخلی را بپردازد.” وقتی این سهم از 4.3 به 5 برسد ، نمی توان انتظار داشت. بخش خصوصی نیز باید به سیستم پزشکی بازگردد. به هیچ وجه ، تعرفه های گرامری ، حداقل و غیرعلمی نمی تواند سلامت جامعه ما را سامان دهد.
وی در مورد افزایش پرداخت از جیب افراد و دلیل ظلم سازمان های بیمه به جامعه پزشکی گفت: “این دلیل تعرفه ها است.” هیچ اتحادیه کارگری در کشور وجود ندارد که تعرفه گرامری داشته باشد و با اختلاف قیمت واقعی بیش از 2 ٪ به آنها اطلاع داده می شود. این فقط یک بار در سال اتفاق می افتد. پزشکان ما تعهد اجباری ، مالیات 2 ٪ ، قانون شدید دارند. همه از آموزش رایگان و کدام زمینه تغییر اجباری استفاده می کنند؟ کدام کلاس خدمات و خدمات در کشور برای خدمت به امروز و دریافت حقوق وی شش ماه بعد.
به گفته این مقام ، این شرایط استقبال از دوره های تخصصی را کاهش داده و در توضیح بیشتر گفته می شود: از 5 ظرفیت دستیار کودکان ، آن را زیر یک سوم از آن پر می کند. در خوزستان ، با تمام زیرساخت های مناسب در استان ، یک نفر در سال با ظرفیت 4 نفر آموزش دیده است. چگونه ما به اینجا رسیدیم ، از ظلم و ستم ای که به جامعه پزشکی می رود. شامل تعهد اجباری ، پرداخت 6 ماه بعد ، مالیات ماهانه ، تعرفه های غیرواقعی و غیره است. در حال حاضر یک متخصص زنان در یک بیمارستان مجهز در منطقه محروم خوزستان وجود دارد ، اما هیچ متخصص بیهوشی برای ارائه خدمات وجود ندارد.
خرابی پزشکی دو طرف دارد
رئیس سیستم پزشکی در مورد سوءاستفاده پزشکی و اخلاق پزشکی گفت: مسئله سوءاستفاده پزشکی دو جنبه دارد ، اول به دلیل خطاهای پزشکی شناخته شده در سراسر جهان. ما می توانیم با افزایش مهارت ها و اعتباربخشی در مراکز پزشکی ، این خطای پزشکی را به حداقل برسانیم ، اما قطعاً به صفر نخواهد رسید. اما خطا در اخلاق حرفه ای و پزشکی قابل قبول نیست و باید به صفر کاهش یابد. این موضوع نقش مهمی در کاهش نقص و آسیب در زمینه سلامت داشت.
Raisadeh گفت: حدود 2 تا 6000 مورد شکایت از جامعه پزشکی به سیستم پزشکی ارسال شده است ، وی گفت: امسال این رقم 5 ٪ افزایش یافته است که بیشتر آنها در زیبایی است. البته تقاضا در جامعه نیز باید مدیریت شود و ارائه این خدمات باید ممنوع باشد. اما نظارت به ویژه در زمینه مجازی ضعیف است. از این تخلفات ، 5 ٪ موارد منجر به کیفرخواست و بیش از 5 ٪ به نفع بیمار می شوند.
به گفته مقام بالاترین شکایات در زمینه دندانپزشکی و عمدتاً زیبایی دندان بود. سپس پوست و مو ، جراحی ، زنان و زایمان ، ارتوپدی و گوش و بینی وجود دارد. اتفاقی که امسال افتاد ، بررسی مجوزهای اجرای قانون بصورت آنلاین بود. یعنی پس از طرح شکایت ، بقیه مراحل به صورت آنلاین از طریق سایت و پیام کوتاه به آنها اطلاع داده می شود و باعث شده است که منابع به طرز چشمگیری کاهش یابد.
Raisadeh همچنین در مورد شکایات برخی پزشکان درباره شکایات برخی از پزشکان گفت: کمترین پرونده هایی که ما متعلق به رسیدهای غیرمعمول هستیم. دلیل این امر این است که بیشتر بیمارانی که این پرداخت ها را دارند ، مایل به شکایت نیستند و اثبات این جرم بسیار دشوار است. سیستم پزشکی همچنین مسئولیت مسئولیت پس از افکار را بر عهده دارد و ناظران دفاتر و عزاداران مسئولیت نظارت بر درمان دانشگاه را بر عهده دارند. اگر پرونده به آن رسید ، سازمان بررسی خواهد کرد و در صورت صحیح بودن ، شدیدترین برخورد انجام می شود. در این زمینه نیز اختیاری به ما داده نشده است.
زمان در مراکز پزشکی چقدر است؟
در پاسخ به سؤالی در مورد دلایل تخلفات اخیر در برخی از مراکز پزشکی ، از جمله بیمارستان Valiasr و Shyriati ، کلینیک چشم ، داروخانه تامن و غیره.: بیش از 5 میلیون نفر در ماه حجم بالایی ارائه می شوند. این آمار به بیش از یک میلیارد نفر در سال می رسد که می تواند بزرگترین ویترین تعامل با مردم باشد. عدم موفقیت در این زمینه صحیح نیست ، اما در این آمار بسیار بالا ، احتمال خطا و کار اشتباه وجود دارد. راه حل تقویت اعتباربخشی و نظارت بر مراکز پزشکی است که در سالهای اخیر ضعیف بوده اند. اعتبار سنجی یک کار علمی و جهانی است و اقدامات دقیقی دارد و در صورت انجام این کار ، از بسیاری از تخلفات جلوگیری می شود.
وی همچنین در مورد نسخه های جعلی و غیرواقعی گفت: هر کجا که قانون به تأخیر بیفتد و طعم آن به آن پرداخته شود یا فعل را ترک کند و از نظر قانونی برخورد نکند ، مشکلی پیش خواهد آمد. امضای دیجیتالی سال 2 و 2 به سازمان سیستم پزشکی واگذار شد. این سازمان شش ماه زودتر از پایان سال این کار را با یک کار فنی و غیر سنگین بسیار سنگین افتتاح کرد و افتتاح شد. اما تاکنون آژانس های بیمه از اجرای آن خودداری کرده اند.
علت رشد قارچی
Raisadeh همچنین در مورد مداخلات غیرمجاز در امور پزشکی گفت: “جلسات متعددی در این مورد وجود دارد و مسئله آگاهی از مردم بسیار مهم است و نباید به مراکز غیرمجاز بروید. سیستم جستجو برای سیستم پزشکی سیستمی است که در دسترس همه است و می تواند افراد واجد شرایط را جستجو کند و پزشکان مجاز را از مردم غیرقانونی شناسایی کند.”
به گفته این مقام ، یکی از اصلی ترین دلایل ضعف قانون در آگوست سال جاری تشدید شد و جریمه مداخلات از 1 میلیون به 5 میلیون نفر افزایش یافت و به یک میلیارد و 5 میلیون رسید. دارایی مداخلات غیرمجاز نیز می تواند به نفع دولت مصادره شود. دلیل توسعه فعالیت این افراد تخفیف جرایم است. آنها زندانی شده بودند و جنایات را به 2 تا 5 میلیون جریمه کاهش داده بودند ، که منجر به سونامی تداخلات و تبلیغات غیرمجاز شد. ما سالانه 6000 سایت مداخله سلامت را با همکاری پلیس فتا مسدود کردیم اما مانند قارچ رشد می کنیم.
1
منبع: www.khabaronline.ir