
همزمان با روز جهانی فشار خون (9 مه) ، سکوی مسئولیت اجتماعی Digikala Mehr با همکاری شرکت داروسازی دکتر اوبیدی یک کمپین مشترک با هدف افزایش ، پیشگیری و کنترل فشار خون بالا را آغاز کرده است. این با هدف ترویج بهداشت عمومی و کاهش عوامل خطر برای بیماریهای مزمن غیر واگیر است.
این کمپین آموزشی ، تحت شعار “آگاهی ، پیشگیری و کنترل فشار خون بالا” ، در تلاش است با آگاهی از عوامل خطر مانند تغذیه ناسالم ، بیش از حد نمک ، سیگار کشیدن ، استرس مزمن و عدم فعالیت ، به افزایش آگاهی شهروندان کمک کند. مخاطبان می توانند با مراجعه به صفحه ویژه کمپین و دریافت استراتژی های علمی برای تغییر سبک زندگی ، یک آزمایش ساده را برای ارزیابی ریسک شخصی انجام دهند.
فشار خون بالا یکی از شایع ترین بیماریهای غیر واگیر در جهان است که طبق گفته سازمان بهداشت جهانی ، در یک چهارم بزرگسالان درگیر است و عامل اصلی انفارکتوس میوکارد ، نارسایی کلیه و سایر بیماریهای مزمن است. در ایران نیز براساس آخرین بررسی ملی از عوامل خطر برای بیماریهای غیر واگیر ، حدود 5 ٪ از افراد بالای 5 سال به فشار خون بالا آلوده شده اند که بسیاری از آنها از بیماری آنها بی خبر هستند.
هم افزایی بخش خصوصی در ارتقاء سلامت
این کمپین نمونه ای از هم افزایی بین بخش خصوصی (استارتاپ ها و صنعت داروسازی) برای نقش در بهداشت عمومی و آگاهی جامعه است. Digikala Mehr ، به عنوان بازوی اجتماعی بزرگترین فروشگاه آنلاین ایران ، قبلاً در آموزش ، محیط زیست و بهداشت نقش داشته است. شرکت داروسازی دکتر اوبیدی ، با سابقه بیش از 5 سال در تولید داروهای تخصصی ، همواره بر نقش آموزش و پیشگیری در بهبود سلامت جامعه تأکید کرده است.
این کمپین می تواند یک الگوی موفق برای مسئولیت اجتماعی برای مارک های ایرانی در زمینه بهداشت عمومی باشد. رویکردی که علاوه بر بهبود کیفیت شهروندان ، اعتماد به نفس عمومی به مارک ها را نیز تقویت می کند. در زمانی که سیستم بهداشت و درمان با چالش های بی شماری روبرو است ، ورود بازیگران غیر دولتی به حوزه پیشگیری و درمان مشکلات مردم می تواند تغییر در سواد بهداشتی در کشور ایجاد کند.
منبع: www.khabaronline.ir