برای کنار گذاشتن تغییرات اساسی اجتماعی با تمرکز طبقه متوسط



دوگانگی دوگانه: طبقه متوسط ​​غایب و توده فعلی

در زمینه تفکر طی دو قرن گذشته ، در تعیین و گسترش ساختار طبقاتی ایران اختلاف نظر زیادی وجود داشته است. در یک نگاه ، ما با “حضور و عدم حضور سیستم طبقاتی ایران” و “نقش طبقه متوسط ​​در وقایع” با “حضور و عدم حضور سیستم طبقاتی ایران” روبرو هستیم. از یک طرف ، یک رویکرد منفی به عزت کلاس و حضور طبقه متوسط ​​وجود دارد. نگاهی به فقدان ساختار طبقاتی و به ویژه طبقه متوسط ​​در ایران و حضور توده در همه زمینه ها ، منشأ و نمایندگی هرگونه تغییر در منطق توده و مردم را در نظر گرفته است.

تکرار این روایت چنان گسترده شده است که فقدان حضور رهبران انبوه در انقلاب مشروطه ، راز و راز عدم موفقیت خود را در نظر گرفته است و در این خواندن این خوانش ها ، آنها حضور مردم را راز و راز برای موفقیت انقلاب اسلامی خوانده اند. به عبارت دیگر ، علت ظهور و تحقق انقلاب مشروطه در سفارتخانه های خارجی و غربی ها با توده ها و نمایندگان آن ارتباط ندارد. تکرار این روایت در فضای رسمی منشأ دو انقلاب مهم اجتماعی در ایران در عصر جدید و عدم درک اینکه چرا صدها جنبش اجتماعی در قرن گذشته رخ داده است. با توجه به نادانی نقش طبقه متوسط ​​در تنوع زیستی ایران ، تمام جنبش های اجتماعی ایرانی ایرانی و استعماری ایران در نظر گرفته شده است.

عواقب روایت روایت و ایجاد کلاس اجاره

بسیاری از طیف ها در گسترش جامعه انبوه ایران نقش داشته اند. از روشنفکران چپ گرایانه ایرانی گرفته تا سیاستمداران راست دولت دولت ، هر یک روایت توده های اجتماعی و سیاسی را تشکیل می دهند. در جای دیگر ، من به نقش مخرب کمونیسم ایران اشاره کرده ام ، اما ما نمی توانیم از نقش سیاستمداران راست و راست ایران که در زمان کنونی در قالب “ثبات” سازماندهی شده اند ، غفلت کنیم. در نتیجه ، بازیگر اصلی ایرانی توده و نوع ارتباط با حاکمیت در نظر گرفته شده است و در نتیجه باعث از بین رفتن و نفی نقش ملی ملی ایران و طبقه متوسط ​​ایران در تحولات می شود.

این روایت به حدی تکرار شده است که هیچ راه دیگری جز اعلام سقوط طبقه متوسط ​​و عزیمت بورژوازی ایرانی از صحنه وجود ندارد. دولت و مردم در زمینه سیاست و فرهنگ در زمینه سیاست و فرهنگ باقی می مانند ، که به منبع بحران های ساختاری بی شماری در ایران تبدیل شده است. نکته زیر این است که دولت ها نوعی طبقه متوسط ​​خود ساخته را طراحی کرده اند و سرمایه داران را با حاکمیت اجاره داده اند تا بتوانند زندگی اجتماعی را متنوع کنند و بخشی از امور را انتقال دهند.

هر دولتی و نیرویی که دولت در ایران پیدا کرده است ، نوعی از دو نوع کلاس تلفن همراه را به خود اختصاص داده و به حجم سیستم اداری ، سیاسی و اقتصادی ایران اضافه شده است. این نوع کلاس درس ایرانی ، که یک دولت است ، راهی برای بهبود دولت و گسترش فضای اجاره سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی بوده و در نهایت از نقش نیروهای اجتماعی ایران و طبقات تاریخی در بحران و وقایع جلوگیری می کند.

درگیری معتبر طبقه متوسط ​​با کلاس اجاره

از طرف دیگر ، درگیری پنهان بین طبقه متوسط ​​و بورژوازی تاریخی ایران ، که ریشه در تنوع زیستی اجتماعی ایران دارد ، منجر به فرسایش سرمایه اجتماعی در ایران شده است. به عنوان مثال ، این درگیری در زمینه فرهنگ ، ارزش و اخلاق ارزش و سیستم اخلاقی را به متنوع و متحد خود تبدیل کرده است. همانطور که در زمینه سیاست ، ظهور هواداران و مخالفان برای شرکت کنندگان و شرکت کنندگان اجتماعی منجر به نقش بسیاری از گروه های اجتماعی شده است. ایران نمادی از حضور مدافعان و مخالفان حاکمیت است. مدافعان کم ، اما قدرت ، ثروت و مخالفان تفسیر شده است. بدترین تجلی این درگیری را می توان در سیاست خارجی و نوع حضور ایران در جامعه بین المللی مشاهده کرد. برخی به دلیل عزت طبل های جنگ و درگیری با جهان (چه غرب) خرد شده اند ، در حالی که اکثریت جامعه به فکر صلح و سازگاری با جهان بوده اند. نتیجه این درگیری ، دو درگیری “برنج” و “تحریم فراگیر” در سیاست خارجی بوده است. جای تاسف است که دو طبقه از قانون اجاره ای در دفاع از ایده خود خوشحال هستند و نتیجه اقدام جمعی این دوگانه ها منجر به ضعف گسترده سیستم سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی ایران شده است.

مسئولیت طبقه متوسط ​​تاریخی در بحران

شواهد و تجربیات تاریخی و معاصر نقش بی شماری از عناصر طبقاتی و مؤلفه ها را در ایران نشان می دهد. در طول بحران ، هیچ اثری از نقش طبقه اقتصادی و فرهنگی دولت وجود ندارد. اگر حضور وجود داشته باشد ، منبع نارضایتی و در نهایت گسترش بحران بوده است. به ویژه ، تفسیر و تفسیر این دو طبقه از جنگ دو روزه. در حالی که طبقه متوسط ​​و بورژوازی تاریخی ایران این بحران را به دست گرفته است و علی رغم نامه حاکمیت و ساختار کلاس اجاره ، آنها سعی در غلبه بر بحران ها کرده اند. نمونه ای از زندگی ما نحوه حضور طبقه متوسط ​​تاریخی در متن و حاشیه “جنگ 6 روزه” است.

در زمانی که همه این نیروها ساکت یا حاشیه نشین بودند و یا در راه مفقود شدن بودند ، طبقه متوسط ​​ایران حضور مؤثر در روابط ملی و ملی پیدا کرد و مسئولیت تاریخی آن را به عهده گرفت. وی با انتقاد از شیوه های مدیریتی حاکمیت و اعلام بسیاری از زخم ها و زخمهای وارده به بدن و اختلال در روابط اجتماعی به دلیل حضور غیر طبیعی نیروهای سودآور ، وی از ایران به عنوان “معنی و معنی” دفاع کرد.

نتیجه اعتراضات ، اظهارات ، مشارکت و مشارکت زمزمه های فرهنگی و هنری و غیره منجر به انسجام موقت در طول جنگ شد. این پایه خوبی برای پایان دادن به جنگ دوازده روزه بود. تبدیل جنگ به آتش بس محصول محصول تلاش طبقه متوسط ​​ایران و به اندازه کافی بوده است. اما متأسفانه ، بخش اعظم حاکمیت و نیروها و کلاسهای ساخته شده در شرایط پس از جنگ به میدان باز شده و در طبل جنگ و شکل گیری سایر جنگها خرد شده اند.

نیاز به بازآفرینی سیستم اجتماعی با مرکزیت طبقه متوسط

من هنوز معتقدم که برای بازآفرینی سیستم سیاسی ، ما باید سیستم اجتماعی را بر اساس درک تاریخی بازآفرینی کنیم تا از درگیری های غیر ضروری (از بین بردن و افزودن گروه های سیاسی کم درآمد) جلوگیری کنیم تا شرایط مناسبی برای حضور طبقه متوسط ​​ایران فراهم شود. این کلاس با سرمایه اجتماعی انباشته ، می تواند ایران را از وضعیت بحرانی در شرایط خوب دور کند و به جهانیان اجازه دهد زندگی خود را با جهان بر اساس ساختارهای فرهنگ ایرانی ادامه دهد. در این مسیر ، فرهنگ ایرانی با تمام صداها و زمزمه های خود مؤثر خواهد بود و بدون تلاش برای تغییر تغییرات سازمانی ، تغییر ساختاری در ایران ارائه می شود.

این تغییرات بدون خونریزی و از بین بردن و نفی بخشی از بدن ایران صورت می گیرد. به عبارت دیگر ، به جای فروپاشی یا انقلابی دیگر ، دلایل تحقق تحولات اساسی اجتماعی با محوریت طبقه متوسط ​​فراهم می شود. طبقه متوسط ​​، با تمام مشکلاتی که از نظر ضعف اقتصادی و فشارهای سیاسی و تنگناهای زیستی فرهنگی دارد ، قادر به نقش مهم در نتیجه بحران ها است. مطمئناً این نیرو ، که دارای پیشینه تاریخی و انسجام اجتماعی با سایر عناصر ساختاری ایران است ، می تواند مؤثرتر از اشکال مختلف طبقه متوسط ​​اجاره ای باشد که با بازار فرهنگی و اجتماعی و نفت و نفت و جهانی ایران در زندگی و زندگی روزمره مغایرت دارد.

منبع: روزنامه Etemad

1



منبع: www.khabaronline.ir

یوبیک آنلاین
یوبیک آنلاین
مقاله‌ها: 10312