جهان در سراسر هرج و مرج ایران و خطرات آن / نیاز ایران به سؤال و حل مسئله / انتقال چامسکی ، دبنووا و پوپر به جامعه سنتی به جامعه مدرن


Farzan Asif Nakhaei: برخی از سوالات بسیار دشوار است. تحصیل بودن چیست؟ یا آیا نظریه پردازی ما را به روشی صحیح سوق می دهد ، یا با تکیه بر یک سیستم انتقادی بهتر ، آیا بشریت می تواند به روشی صحیح منجر شود؟ و سرانجام ، اگر به سؤال اول و دوم پاسخ دهیم ، آیا این بدان معنی است که زندگی در مورد حل مسئله است؟ این سؤالات در ابتدا پاسخهای آشکار به نظر می رسند ، اما در عمل آنها به زندگی مفیدی از حرکت ، توجه و قصد نیاز دارند.

چمسکی و طراحی سوالات اساسی

از چامسکی سؤال شد ، “معنای تحصیل چیست؟” نوام چامسکی یکی از برجسته ترین فیلسوفان ، زبان شناسان و نظریه پردازان آمریکایی است. پرونده تصویری این سوال در YouTube منتشر شده است. از وی به عنوان پدر زبانشناسی مدرن یاد می شود. نظریه معروف او ، رعایت تولید مثل است که انقلابی در زبانشناسی معاصر در دهه 1980 ایجاد کرد. مقالات و کتابهای نوام چامسکی تحقیقات جدیدی را در زمینه روانشناسی زبان آغاز کرد.

او استاد بازنشسته انستیتوی فناوری ماساچوست است و گفت که وی پنج سال است که کار می کند تا به برخی از دیدگاه های کلاسیک ، به ویژه Wilhelm Fun Humboldt ، بنیانگذار سیستم آموزش عالی مدرن ، یک اومانیست برجسته و پاسخ دهد. یکی از چهره های جنبش روشنگری به آن اشاره دارد. Habult آثار مهمی در مورد آموزش انسان ، توسعه و توسعه انسانی منتشر کرده است. برای چامسکی ، هوبلت به روشی بسیار منطقی استدلال کرده است که منطقی است اصل و شرط اساسی لازم برای دستیابی به شخصیت کامل انسانی ، توانایی زیر سوال بردن و ایجاد یک آفرینش مستقل و مستقل به دور از هرگونه کنترل خارجی استبشر

چامسکی ، دبنووا و پوپر راه حل برای انتقال از جامعه سنتی به جامعه مدرن / جهان در سراسر هرج و مرج ایرانی و خطرات آن / نیاز ایران به سؤال و جنبش حل مسئله

Avram Noam Chomsky

چامسکی در ادامه به شخص مشابهی در دانشگاه ماساچوست اشاره می کند که در کلاسهای خود گفت مهم نیست که ما در کلاس درباره چه چیزی صحبت می کنیم ، اما مهم است که ببینید چه چیزی را کشف می کنید. برای چامسکی ، آموزش واقعی از این منظر به معنای این است که در شرایطی قرار بگیریم که بتوانیم از آن سؤال کنیم و بر اساس منابعی که به آنها دسترسی داریم و آنها را درک می کنیم و درک می کنیم. برای دانستن اینکه به کجا نگاه کنیم ، چگونه سؤالات اساسی را بپرسیم ، اگر نیاز به زیر سوال کردن دکترین معیار داریم ، راه خودمان را پیدا کنیم. سؤالاتی را مطرح کنید که ارزش پیگیری آنها را دارند و مسیر پیروی از آنها را گسترش می دهند.

ظاهری که چامسکی به آن می بخشد کلمه دقیق فرد تحصیل کرده به عنوان یک فرد توسعه یافته است. برای چامسکی ، “این به معنای دانستن و درک بسیاری از چیزها است. برای دانستن اینکه به کجا نگاه کنیم ، چگونه نگاه کنیم ، چگونه بپرسیم چگونه به چالش بکشیم ، چگونه مستقل برویم ، این بسیار مهمتر از چیزی است که در مغز خود جمع کرده اید. همه اینها برای مقابله با چالش های جهان در راه شما است. “و این که شما در حال انجام خودآزمایی ، سؤال و تحقیق با همکاری دیگران هستید.”

چامسکی به سیستم آموزشی اشاره می کند: “این همان چیزی است که سیستم آموزشی باید از پیش دبستانی تا تحصیلات تکمیلی انجام دهد.” و در بهترین مثالها ، “گاهی” این کار را می کند. و این منجر به افرادی می شود که حداقل با معیارهای من “تحصیل کرده” هستند“.” این وضعیت تحصیل کرده ، تعریف چامسکی را به مفهوم روشنفکری می رساند.

آلن دبنووا و موضوع فکری و تحصیل کرده

آلن دبنووا فیلسوف و نویسنده فرانسوی است. از دیدگاه فلسفی ، می توان گفت که روشی که چامسکی گرفته است ، دبنووا از زاویه دیگری می رود. دبنووا تأکید می کند که نظریه پردازان و روشنفکران لزوماً به دنبال نظریه پردازی جدید نیستند ، بلکه به عنوان یک سؤالات چالش برانگیز و چالش برانگیز می تواند نقش مهمی در پیشبرد اندیشه و آگاهی داشته باشد. این سؤالات می تواند به بیدار شدن وجدان عمومی ، انتقاد از وضع موجود و ایجاد تغییرات مثبت در جامعه کمک کند. از نظر دبنووا ، نظریه ها محدود و محدود هستند ، اما سؤالات افق و دیدگاه برای انسان باز است. نظریه ها چارچوبهای فکری خاصی را ارائه می دهند که ممکن است عملکرد خود را با گذشت زمان از دست بدهند و تغییر کنند. در حالی که سؤالات درب ناشناخته است و می تواند ذهن را برای یافتن پاسخ های جدید و خلاقانه تحریک کند.

Alain de Benoist Autoren | جنگوروپا

آلن دبنووا

نکته اساسی اما از نظر دبنووا آن سؤالات است افکار پایه و اساس گفتگو و کمک به عمل است. سوالات اساسی باعث می شود انسان فکر کند و مراقبه کند و او را به چالش بکشد تا اعتقادات و فرضیات خود را بررسی کند. این فرایند به خودی خود منجر به رشد و تکامل فکر می شود. سؤالات چالش برانگیز همچنین می تواند منجر به گفتگوی سازنده و بحث بین افراد و گروه ها شود. این مکالمات ، به نوبه خود ، به روشن شدن جنبه های مختلف موضوع و دستیابی به درک عمیق تر کمک می کنند. سؤالات همچنین می تواند الهام بخش راه حل های عملی برای مشکلات و چالش های جامعه باشد. پرسیدن سوالات مناسب ، می توانید راه را برای پاسخ های مناسب و اقدامات مؤثر هموار کنید.

با این حال ، وقتی صحبت از مسئله دبنووا می شود ، این فرض را دارد که افراد تحصیل کرده تحصیل می کنند. یعنی آنها بر موضوع بحث حاکم هستند و می توانند به طور یک جانبه سؤالات خود را بپرسند تا پاسخ هایی را ارائه دهند که اساس دیکتاتوری فردی و جمعی باشد ، حتی در زمینه فکر.

پوپر: زندگی همه حل مسئله است

وقتی یک سوال خوب برای مطرح کردن شماره بعدی مطرح می شود ، مسئله بعدی خود را نشان می دهد. جواب آن چیست؟ به عبارت دیگر ، در پاسخ به مسئله ، که نشان دهنده چیز واقعی است ، اولین مشکل پس از مطرح شدن سوال است؟ چیز واقعی چیست؟ در این راستا ، گسترش واقعیت پدید آمده است و خود را به یک چیز واقعی تبدیل می کند. اما کدام پاسخ ها می توانند درست باشند؟ از دیدگاه پوپر هنگامی که آنها نامعتبر هستند. رفتن از یک سؤال به واقعیت و بازسازی مسئله و پاسخ پاسخ ، پوپر را به این نکته سوق داد که زندگی در طول مشکل است. این جمله پوپری نشان دهنده رنج دائمی انسان است. انسان باید از نردبان دانش که پایه های باتلاق است ، عالی ، مرگ در باتلاق دانش ، در نهایت اجتناب ناپذیر است. با این حال ، او مخالف خواندن سخت و سخت نوشتن بود ، چه از منظر تئوری منتقدین جدی. وت این یک حلقه وین مؤثر بود و به این معنا او به عنوان یک یک فیلسوف تحلیلی شناخته شده است ، اما در عمل او همچنین انسانها را در برابر بسیاری از موضوعات قرار می دهد و نه مشکلی که منجر به یک مسئله ساده شود ، بلکه به این مجموعه است.

فرارو | تأثیر ایده های کارل پوپر بر روشنفکران ایران ؛ از درگیری هایدگر گرفته تا بی اعتنایی به چپ ها

کارل ریموند پوپر

کتاب “زندگی کل مشکل کارل ریموند پوپر مجموعه ای از مقاله ها و سخنرانی ها است که در آن وی در مورد موضوعات مختلف از جمله موضوعات علمی ، فلسفی ، اجتماعی و سیاسی بحث می کند. در این کتاب ، پوپر جزئیات اهمیت حل مسئله در زندگی انسان را شرح می دهد و نقش تفکر انتقادی در این فرآیند به طور مستقیم با تفکر انتقادی مرتبط است. سیستم بحرانی

سؤال از حرکت و مشکل -حل

حرکت از چامسکی به دبنووا و پوپر به معنای نشان دادن پویایی مسئله درست توسط نهادهای روشنفکر ، سیاسی و جامعه است. یعنی هر مشکلی را که برای جامعه مشخص شده است امکان پذیر می کند و ارائه راه حل های اجتماعی و پذیرش را امکان پذیر می کند. از این منظر ، دقیقاً همانطور که هابز به دنبال آموزش افراد به روش های مختلف است ، به ویژه در روند شرکت در یک فرآیند مشکلات حیاتی آنها ، همچنین به دنبال حل مشکل است.

بنابراین ، اگرچه طراحی مشکل با واگرایی همراه است ، اما روش های حل مسئله نوع ترتیب و انسجام جدید را تعیین می کنند. به حدی که نظم جدید مبتنی بر مشکل مداری و حل مسئله باشد ، همانطور که چامسکی ، دبنووا و پوپر تأکید می کنند ، امکان آموزش اجتماعی و گسترش مشارکت برای حل مسئله سازگاری همبستگی از زوایای سنتی و مکانیکی به مدرن و پویا است. زاویه ها و پویا. عدم ورود به چنین عرصه ای به معنای ساده سازی سیاستمداران ، دانشگاهیان و مردم برای ساختن اراده جدید به منظور سازماندهی جنبش از جامعه به جامعه خواهد بود. این رویکرد ترسناک در اصلاحات در ایالت ایران به شدت موج می زند.

این نگرش انتقادی ریشه در غیاب یک حوزه عمومی مبتنی بر حل مسئله دارد و به نظر می رسد خواسته ها و خواسته های جنبش های اجتماعی عاری از این پیچیدگی است. به عبارت دیگر ، اگر با فرض مسئله مسئله و حل آن در جامعه بیان شود و خود را در جامعه بیان کند ، این بدان معنی است که با اشاره به نقطه عزیمت و استراتژی ، تا حدی به معنای آن است. این باید احتمال تغییر در زیر سیستم های پارسونزی را به این معنا که میزان دسترسی به یک هدف به عنوان یک مسئله بسیار مهم ، تأثیر آن ، آمادگی احزاب مخالف برای شرکت در آن ، آمادگی مردم ، افق را مشخص کرده است. تأثیر ، و پس از چنین ارزیابی ، زمان اصلی یا فرعی مبتنی بر افق تأثیر آن بود. اما هنوز هم دائمی پیچیده زیادی در جامعه سیاسی ، دانشگاهی و اجتماعی وجود دارد. این نشان می دهد که جامعه ایران هنوز وارد روند خروج از بحران های گسترده ، از جمله بحران تشخیص آن در این موارد نشده است. و این به دلیل عدم وجود فضای گفتگو است.

اما آنچه ضروری است طراحی مشکل ، نحوه حل مشکل و ارزیابی قابلیت های همه نیروها برای حل آنها است. نظریه چامسکی مبتنی بر آموزش انسان و آموزش از کودکی است. دوبنووا به جای نظریه پردازی ، آن را به عنوان الگویی برای روشنفکران و نظریه پردازان قرار می دهد و پوپر به تئوری جهان در مورد حل مسئله برای نهادهای دانشگاهی ، فکری و اجتماعی پیشنهاد می کند. اینها همه مقدمه ای برای یافتن و خارج شدن از دنیای بسته مشکل مشکل ساز است. مشکلات و نحوه حل آنها نشانگر میزان امید واقعی و امید غیرواقعی برای تحول است.

بیشتر بخوانید:
راه رویاها و رویاها به سرزمین آزادی نمی رسد و
ایده مشهور در باستانی ، جدید و جدید / نبرد برای نجابت و رابطه آن با قدرت
انتقاد دلیلی برای استقبال دانشجویان ایرانی برای استقبال از فلسفه / آزادی کانت نیست.

216216



منبع: www.khabaronline.ir

یوبیک آنلاین
یوبیک آنلاین
مقاله‌ها: 7256

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *