ریشه وضعیت امور و پیشرفت به هگل / چرا قوانین برای آداب و رسوم هگل مهمتر است؟



Farzan Asif Nakhaei: پزشک آراش ابازاری فیلسوف و دستیار ایرانی دانشگاه آماتی در ایالات متحده ، در سخنرانی با عنوان “هگل و فکر پیشرفت” ، که ایده های هگل را در کتاب تاریخ فلسفه ، در سخنرانی با عنوان “هگل و پیشرفت” ارائه می داد. هگل در 7 اوت ۱۳۷۷ در اشتوتگارت ، در یک خانواده وفادار ، شاخه لوتر متولد شد. برای ابازاری ، هگل معتقد است که درک ساختارهای سیاسی مستلزم درک تاریخ تحولات آنها است ، در حالی که احساساتی مانند عشق یا دین به خودی خود کامل است و نیازی به درک پیشینه نیست. برای درک اوضاع فعلی در ایران ، همچنین نیاز به تسلط بر تاریخ معاصر آن است. وی قبلاً محقق ارشد در انستیتوی علوم بنیادی بود.

هگل از منظر تاریخ سیاسی به تاریخ می پردازد

Abazari که تصویری از سخنرانی وی در یوتیوب منتشر شده ، نظریه هگل و بیانیه های اظهارات -در بررسی تاریخی جوامع و تکامل آنها است: “وقتی کتاب تاریخ فلسفه هگل را می خوانیم ، نوعی تاریخ سیاسی است. به همسایگان خود احترام بگذارید و به دوستان خود بیشتر کمک کنید ، این مطمئناً برای هگل ، پیشرفت اخلاقی معنای خاصی که ذکر کردم ، هیچ ارزشی ندارد.

آیا هگل ابتدا در مورد تدوین یک برنامه فلسفی برای حل مشکلات جامعه مانند ایران فکر می کند

استاد دانشگاه گفت: “برخی می گویند ایده ها برای هگل بسیار مهم هستند ، گویی می توانیم بحران معاصر ایران را درک و حل کنیم. وی می گوید: “در حالی که هگل چنین فکر نمی کند. من تأکید می کنم که هگل به هیچ وجه فکر نمی کند که وظیفه چهار فیلسوفان این است که در اینجا بنشینیم و تعدادی از موضوعات را در سطح اجتماعی حل کنیم ، و سپس پیشرفت جامعه بشری مبتنی بر پیشرفت فلسفی است.” “هگل می گوید تاریخ مادی کشورها را بیان می کند.” “اگر می خواهیم تاریخ را به درستی درک کنیم ، باید تغییر در ساختارهای سیاسی جوامع را درک کنیم.”

چرا هگل از دولت ها برای نوشتن تاریخ جهان شروع می شود؟

استاد دانشگاه در آمارایی در ادامه این سؤال را مطرح کرد ، “چرا هگل از دولت ها شروع می شود وقتی که می خواهد تاریخ جهان را بنویسد ، که با ایران آغاز می شود؟” وی می گوید: “به عبارت دیگر ، وقتی او در مورد تاریخ صحبت می کند ، او در مورد تاریخ ادیان یا در مورد تاریخ هنر صحبت نمی کند.” البته او در مورد آنها در مورد آنها صحبت می کند ، اما وقتی می خواهد مهمترین بخش تاریخ را بیان کند ، در مورد تاریخ سیاسی جوامع صحبت می کند. و این مهم است که بدانید چرا این کار را انجام می دهد؟ ”

احساس آزادی در خانه مهم نیست

او در مورد نکته اول او می گوید: “موسسات برای هگل مهم هستند.” این احساس صرفاً ذهنی که کسی در خانه خود نشسته است و احساس شدید دارد که من آزاد هستم ، برای او مهم نیست. تا زمانی که این تعیین عینی و عینی نباشد ، در ساختار سیاسی برای آن اهمیتی ندارد. بنابراین ، این تاریخ باید مشاهده شود ، نه تاریخ عقاید فردی انسان. ”

نهاد حمایت از تعیین آزادی است

ابازاری نکته دوم او “در کتاب هگل ، که یک پایان نامه بحث برانگیز است ، صرفاً به رسمیت شناختن قوانین رسمی” و می گوید: “به نظر می رسد هگل از آداب و رسوم عرفی یا قوانین عرفی مهمتر است. بنابراین در دیدگاه هگل به مواردی که ثبت شده و رسمی هستند آنها برای او مهم هستند زیرا موسسه پشتیبان آنها عزم بسیار بهتری نسبت به آداب و رسوم روزانه مردم یا حقوق عرفی نشان می دهد. نظر هگل این است که در واقع ، اگر می خواهید تاریخ را به خوبی درک کنید ، باید به تاریخ دولت ها نگاه کنید زیرا دولت ها نهادهای مشخصی هستند که قوانینی را دارند که به طور عمومی بیان کرده اند ، بنابراین یک مکان کتبی است و ما می توانیم درباره آنها فکر کنیم. ”

استاد دانشگاه می افزاید: “دولت با تعریف دولتی که یک موسسه عمومی و نهاد عمومی است ، تعریف می کند.” دولت با قبیله یا گروه خاصی از مردم متفاوت است. “از آنجا که این نهادی است که کل شخص را با هر ویژگی ما تحت تأثیر قرار می دهد ، بنابراین تاریخ دولت ها مهم هستند.”

تاریخ مکتوب مهمتر از تاریخ شفاهی برای ملل است

نکته سوم از دیدگاه ، “هگل برای تاریخ کتبی بسیار مهم است.” وی می گوید: “ما وارد مرحله و مرحله ای شده ایم که همه از تاریخ شفاهی و تاریخ فرعی پشتیبانی می کنند.” اما ایده هگل ، که فکر می کنم درست است و برای آن مهم است ، تاریخچه کتبی کشورها است. چرا؟ از آنجا که تاریخ کتبی در واقع به انسان اجازه می دهد تا در نسل های آینده در مورد آن فکر کنند. و برای دیدن موقعیت فعلی آنها در سایه تغییرات تاریخی. اگر چیزی نوشته نشده باشد و صرفاً شفاهی باشد ، بازتاب تاریخی بسیار کمتر از بین می رود یا حداقل کمتر. از دیدگاه هگل ، تاریخ کتبی توسط پادشاهان و دولتها در طول تاریخ پشتیبانی شده است و به هر حال ، جامعه باید برای ورود به تاریخ نگاری مکتوب ، غنی از مادی و فرهنگی باشد. “بنابراین ، به نظر می رسد که از این منظر ، تاریخ دولت ها برای او مهم است.”

تفاوت ساختار سیاسی و ساختار عشق و دوستی در هگل

این استاد دانشگاه در مورد است نقطه چهارم و آخرین این بیانیه می گوید: “احساسات مانند عشق یا احساس مذهبی به خودی خود کامل است. همچنین ، دوستی با کسی به طور خودجوش کامل است و لزوماً نیازی به درک آن نیست ، اما به نظر می رسد که این برای سیاست نیست. برای درک ساختار سیاسی ، ما لزوماً باید به دنبال درک درک تاریخی که منجر به آن شده است ، باشد.”

وی می افزاید: “برخی ممکن است فکر کنند که این یک چیز عجیب در دنیای فلسفه است ، اما نه”. برای درک شرایط خاص ایران و اکنون ایران ، باید لزوماً تاریخ معاصر ایران را بخوانیم. شما نمی توانید شرایط خاص ایران را با یک سری گزاره های کاملاً حسی و مشاهده ای بدون خواندن تاریخ معاصر ایران درک کنید. “برای درک وضعیت خاص ایران در حال حاضر ، ما باید بر تاریخ معاصر مسلط شویم.”

بیشتر بخوانید:

جای خالی گرامشی در سمت چپ ایران / گرامشی و نبرد فرهنگی. روشنفکران ارگانیک علیه هژمونی قدرت / فرهنگ و جامعه مدنی ، صحنه اصلی تغییر
آیا هواداران دیکتاتوری به حامی دموکراتیک تبدیل می شوند؟ / انتقال به دموکراسی: دیکتاتوری فرانکو کجا رفت؟
چگونه می توان هاردینرها را قانع کرد؟

216216



منبع: www.khabaronline.ir

یوبیک آنلاین
یوبیک آنلاین
مقاله‌ها: 7485

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *