زمان نجات دین از دینداران دروغگو و اختلاس گران است



نقل از کردن پایگاه اندیشه و فرهنگ مبلغانحجت الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی در سلسله جلسات تشریح دعای افتتاح به بیان ویژگی های حکومت حضرت بقیه الله و عادل منتظره پرداخت که متن سخنان ایشان به شرح زیر است:

خداوند به صورت اکرم الاکرمین و اجود العجودین به بشریت تجلی و ظهور کرده است. دعای افتتاح را می توان به سه بخش تقسیم کرد. اولین قدم، گام توحید ناب، دیدن خداوند به اسماء جلیل و حسنای اوست تا انسان در تمامی عرصه های زندگی که انسان به آن نیاز دارد، حضور خداوند را به عنوان حاکم و ناظر ببیند. خدای متعال خدایی نیست که در آسمان ها باشد و انسان ها را در زمین رها کرده باشد، بلکه در حماسه نماز، انسان ها را طوری پرورش می دهد که روح عبادت و سلوک در آنها زنده شود.

مکتب نماز، مکتب بندگی و تعلیم در پیشگاه خداوند است که چگونه انسان می تواند عبد باشد و ذلت، ترس، ترس، محبت، مهربانی، عشق و ارادت، حتی معاشقه و چاپلوسی را نشان دهد و بتواند. راز و نیاز را با خدای خود در میان بگذارد و همه اینها را در دعای افتتاح می بینیم.

اهل بیت (ع)؛ کانال حقایق توحیدی

باب دوم دعای افتتاح این است که می توان حقایق توحیدی را از طریق 14 نور پاک به کار برد، زیرا اینها واسطه فیض حق و وسیله ای برای سخن گفتن انسان ها با خدا هستند. اینها در پیشگاه خدا معتبر و مقبول است و گفتار انسان در پیشگاه خدا مقبول است و اگر انسان منهای اینها باشد، موتور و وتر است.

خداوند در قرآن کریم فرموده است که اگر کسى فاسق و نافرمان شد، نزد پیامبر(ص) برود و از او طلب آمرزش کند. و ما رسولی جز برای اطاعت از اذن خدا نفرستادیم، و اگر به خود ستم کردند، برای آنان از خدا طلب آمرزش کنید، الحمدلله الرحمن الرحیم. در این صورت خداوند با نام تواب و رحیم ظاهر می شود. چه زیباست لجد الله توابی رحیمه با عزم کامل که خداوند را رحیم و رحیم خواهی یافت.

باب سوم دعای افتتاح در مورد خود حضرت بقیّه و صفات برجسته و عالی ایشان و حکومتی است که قرار است داشته باشد. آنچه خداوند متعال برای بشر می پسندد حکومتی است که حضرت ولیعصر (عج) ترسیم کرده است. حکومتی که از هر نوع ظلم و بی عدالتی و ظلم و قدرت نمایی و استکبار و دیکتاتوری و امثال آن پاک باشد. ما تجربه سنگینی را پشت سر گذاشتیم اما به دولت مهدوی امیدواریم و آنچه ما را امیدوار می کند آیات پایانی دعای افتتاح است. امام زمان (عج) در این بخش به بیان قدرت خداوند در تسلط، قدرت و… می پردازد; فرمود: و ستمدیدگان را برافراشته و مغروران را پایین بیاورد و پادشاهان را هلاک کند و آخرین جانشین باشد و حمد و ثنای خداوند متعال را از آن خود کند.

جامعه ایده آل؛ جامعه ای بدون اختلاس و ظلم

در قسمت سوم برنامه خداوند برای حاکمیت عدالت جهانی بیان شده است. ما با این عنوان و با این نگاه انقلاب شکوهمند اسلامی را به وجود آوردیم و امت اسلامی این فضایی را که حضرت بقیة الله ترسیم کرده و برای ایجاد حکومت عادلانه قیام کرد، در نظر گرفت. . حکومتی که در آن خبری از بی عدالتی و دروغ و اختلاس و ناهنجاری و استکبار و ظلم و امثال آن نیست و هر اتفاقی که می افتد توقع و انتظار است.

سلامی که حضرت بقیّه به امام زمان (عج) می فرستد، درود خاصی است; یا الله و سلام علیکم… لقب ولی امر را خداوند به حضرت ولی عصر (عج) داده است و این نیست که امام زمان. (علیه السلام) بر فرمان خود می ایستد، اما بر فرمان خدا می ایستد. القائم الممل و العدل المنتر; این صفات، صفات برجسته هستند; لقب قائم به قدری شریف است که انسان با شنیدن آن برمی‌خیزد.

گرفتن دین از دست مؤمنان دروغین

اگر روزه و نماز و حج و احکام الهی برپا شود، اوست که می آید و دین را از باطل و دینداران پاک می کند و دین اصیل را در جامعه حاکم می کند نه دین اسیر را. زیرا او حافظ عدل الهی و حافظ دین خداست.

عنوان دیگری که برای پیامبر به کار رفته است لقب معمل است که به معنای حقیقت آرمانی است که همه منتظر آن هستند. کسانی که به دنبال عدالت واقعی هستند نه عدالتی که با حرف های سخیف همراه باشد و آبروی این و آن را در فضای مجازی و واقعی می گیرند و فکر می کنند این عدالت است. خدای ناکرده این عدل است، بلکه عین فساد و گناه و سیاهی و گناه و نافرمانی است; عدالت یک حقیقت الهی و ملکوتی است که با فهم عادی بشر قابل درک نیست.

جنسیت عدالت متعلق به ملکه نفسانی و فطرت شریف انسان است و نه از مقولاتی که گاه به عنوان عدالت در جامعه بیان می کنیم. امام عسکری علیه السلام فرمودند که تصمیم گرفتند من را بکشند تا نسل امامت از بین برود، غافل از اینکه قدرت و اراده حق تعالی را نمی بینند. خداوند متعال اراده کرد و قدرت خود را به او نشان داد و او را مسؤول قرار داد که خواست بشر از آن او و حکومت عدل اوست و عدالت جز با حضور عدل محقق نمی شود. این حرف هایی که این و آن و این چهره و آن چهره می گویند ممکن است دروغ باشد و نتواند عدالت منتظر را نشان دهد.

در آخر دعا باید حکومتی را که خداوند برای حضرت بقیة الله ترسیم کرده است بشناسیم و به دنبال چنین حکومت و مرام و مسلک و حکومت و قدرتی باشیم که آقا بقیة الله به امر الهی و عدل حقیقی و حقیقی برای بشریت در نظر گرفته است. – افراد دوست داشتنی از دروغگویی و دروغگویی متنفرند. و از کارهایی که به نام حکومت مهدوی انجام می شود متنفرند، اما در دل حکومت اموی است.

انشاءالله هر چه زودتر چشم گنهکاران ما که منتظر آن عدالت هستند روشن شود و جهان شاهد قسط و عدالت باشد و از ظلم و خشونت نجات یابد.



منبع: www.khabaronline.ir

یوبیک آنلاین
یوبیک آنلاین
مقاله‌ها: 7213

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *