سید حسن نصرالله ارتباط بین حوادث منطقه و آخرالزمان را چگونه می دید؟



نقل از کردن پایگاه اندیشه و فرهنگ مبلغانیکی از موضوعاتی که همواره در جریان رویدادهای بزرگ بین المللی مطرح می شود، علائم و نشانه های ظهور منجی بشریت است. شهید حجت الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله در مقاطع مختلف درباره این موضوع صحبت کرده بود.

مهر نوشت: دو قسمت مهم در خصوص دیدگاه شهید نصرالله در این زمینه، یکی مصاحبه حجت الاسلام محمدرضا زائری با ایشان در کتاب «نصرالله» و دیگری سخنرانی شهید در اجلاس سالانه پیشاهنگی حزب الله. گروه.

شهيد نصرالله در پاسخ به اين سوال حجت الاسلام زائري كه «در شرايط سياسي كنوني بين المللي، بسياري از مردم اخبار و روايات ملاحم و نشانه هاي آخرالزمان را ذكر مي كنند كه در آنها اشاراتي به كودتا شده است. سوریه و سید حسنی و امثال اینها و گاهی شما یا اتفاقات اخیر منطقه را چگونه می اندیشید؟ وی می گوید: من به این موضوع نگاه ویژه ای دارم، شکی نیست که روایات معتبری در مورد حوادث آخرالزمان و نشانه های خاص مربوط به ظهور سروران زمان امام (ع) صحبت می کنند. این یکی از اعتقادات ما در کتب شیعه و سنی است، حتی در آنچه از سایر ادیان آسمانی نقل شده است، اما شاید تطبیق این نشانه ها با وقایع و شخصیت های فعلی صحیح نباشد.

شاید بتوان گفت که احتمالاتی وجود دارد و از امکان تطبیق آن نشانه ها با آنچه در زمان ما می گذرد صحبت کرد. فقط یک احتمال، اما آنچه که گاهی از برخی افراد می شنویم یا در آثار برخی از نویسندگان به عنوان نظر قطعی می خوانیم، چیز خوبی نیست و دلیل من این است که در گذشته اتفاقات مشابهی افتاده و این مقایسه ها انجام شده است. در گذشته بسیار نزدیک، و بعدها معلوم شد که درست است. نبوده است استناد به این مقایسه ها دلیل قطعی نیست و اینکه بعداً نادرست بودن آن، مردم را در صحت این روایات و نشانه ها دچار تردید می کند و شاید خدای ناکرده موضوع گسترش پیدا کند و به شک و شبهه بینجامد. اصل موضوع

مسئله اصلی ظهور امام مهدی (عج) برقراری عدالت در سراسر جهان است، لذا توصیه می کنم مواردی را که برخی از بزرگان و نویسندگان ذکر کرده اند به عنوان احتمال ذکر شود و اگر بسیار ضروری است باید گفت که نیازی به پرداختن زیاد به این گونه مسائل نیست، حتی به عنوان یک احتمال، زمانی که شفاهی گفته می شود، به عنوان تطابق قطعی مطرح می شود. اگر بعداً معلوم شود که درست نبوده، به نظر من خطرات ایدئولوژیک وجود دارد».

مکاتبه از نظر شرع جایز نیست

مورد دوم، سخنرانی دبیرکل شهید حزب الله در 23 خرداد 1394 در سی امین اجلاس سالانه گروه پیشاهنگی امام مهدی (عج). در همین راستا است که گفت: نکته ای که در این مناسبت مهم باز هم باید به آن اشاره کنم، مسئله مربوط به مشکل انطباق و علائم ظهور است.

چند هفته پیش به این موضوع اشاره کردیم. اما به دلیل اهمیتی که دارد، دوباره به آن می پردازیم و علما و جوانان نیز باید به آن توجه ویژه داشته باشند. برخی می گویند این خراسانی، این یمانی و این سفانی است، طبق روایات ظاهری که در آن خط زمانی نیز آمده است. فلان واقعه است و این شخص فلان است و شش ماه بعد یا نه ماه بعد چنین و چنان می شود. این بسیار خطرناک است.

اولاً تطبیق به این معنا از نظر اسلام جایز نیست. زیرا حرف بدون علم دروغ است. یعنی بدون علم و علم به مردم دروغ می گویم و دروغ حرام است. در چنین مواردی انحراف و هتک حرمت است. علاوه بر این، گاهی موجب ناامیدی، ضعف، سستی و تردید در اصل اعتقاد و تفکر مهدویت می شود.

بنابراین نباید اجازه دهیم در مجالس و کتاب ها، مساجد و میزگردهای فرهنگی ما چنین موضوعات خطرناکی مطرح شود. این به نظر من اشتباه و مخرب است. از نظر فکری، فرهنگی و معنوی مخرب است. زمینه فساد را فراهم می کند. اگر مثلاً در مورد احتمال صحبت کنیم، احتمال این وجود دارد و اینطور می شود، اشکالی ندارد. حتی در مورد احتمال، فرد باید محتاط باشد و ممکن است نتایج معکوس داشته باشد. موضوع چهارم که در مقطع فعلی بسیار خطرناکتر است و نیاز به بصیرت و هوشیاری زیادی دارد، این است که زمینه فریب فراهم شده است و در فضای مجازی و اینترنت شاهد هستیم که عده ای خود را نایب می دانند. امام زمان. چنین ادعایی باید رد شود. باید انکار شود.

نباید در این مورد سکوت کرد و باید منکر آن شد، زیرا امام زمان در زمان غیبت کبری خود نایب خاص و نماینده خاصی ندارد. اینکه یکی می گوید من سفیر امام زمان نزد لبنانی ها یا عراقی ها هستم و می گویند فلان کار را بکن یا نکن، دروغ است. این حیله است.

باید انکار شود و باید انکار شود. برخی در اقدامی وقیحانه تر ادعا می کنند که آنها فرزندان امام مهدی هستند. برخی دیگر ادعا می کنند که نسل سوم، چهارم، پنجم و ششم فرزندان امام زمان هستند. می گویند من نوه و جانشین او هستم. ما سفیر امام مهدی و من امام بعد از ایشان هستم و… این ادعاها وجود دارد. ما باید هوشیار باشیم. این ادعاها در شبکه های ماهواره ای نیز وجود دارد و مطرح می شود.

اینها ادعاهای کذب و بی اساس است و مستند نیست. بر اساس هیچ منطق و دلیلی نیست. اما با احساسات و ذهن مردم بازی می کنند و با آن بازی می کنند. چرا به این مناسبت این موضوع را مطرح کردم چون انتظار می رود این مدعیان افزایش پیدا کنند. این ادعاها با هدف سرقت از مردم و بازی با احساسات آنها صورت می گیرد. ما عاقلیم! مردم منطقه و حکمتیم. ما اصول و مبانی داریم. علمای بزرگی داریم. ما همچنین مراجع بزرگ و محققین بزرگی داریم. این اقدامات کودکانه را نمی دانند! بسیاری از کسانی که ادعای امامت و نائب بودن حضرت مهدی (عج) را دارند، سواد علمی ندارند. من سخنان یکی از این مدعیان را شنیده ام و متوجه شده ام که او ایده جدیدی ندارد.

این مدعیان هیچ اطلاعی ندارند. آنها فقیه نیستند، اصلاً چیزی ندارند، تنها چیزی که دارند ادعا است. ما باید مراقب باشیم. اوضاع خوب نیست و هر چه به آخرالزمان نزدیک می شویم، دسیسه ها بیشتر می شود. فتنه فقط سیاسی و نظامی نیست. فتنه های عقیدتی و فکری و فرهنگی بسیار خطرناکتر از فتنه های نظامی و سیاسی است.

موضوع دیگری که باید به آن اشاره کنم بحث زمان است. طبق روایاتی که وجود دارد، ظهور حضرت مهدی (عج) مسلم است. شکی در آن نیست. هیچ کس نمی تواند برای ظهور زمان مشخص کند و مثلاً بگوید: ای مردم، انشاءالله امام مهدی آینده در عید فطر در ماه رمضان در فلان مکان ظهور می کند. ظهور می کند و جهان دستخوش تغییر و دگرگونی می شود. پس کجا این را می گویند؟ این سخنرانی حرام و جایز نیست. دروغ و تقلب است. بازی با احساسات و ذهن مردم است.

امروز در میلاد حضرت مهدی (عج) هستیم و منتظر ظهور او هستیم. رویکرد صحیح این است که ابتدا مطمئن شویم که به این وعده الهی ایمان داریم. وعده ای که حتما محقق خواهد شد زیرا خدای بزرگ خلف وعده نمی دهد. وعده خدا قطعی است. دوم اینکه باید امیدوار بود و به این آینده خوش بین بود. سوم اینکه منتظر این روز باشید و چهارم احساس مسئولیت کنید. بیایید تلاش کنیم و منتظر حوادث نباشیم. ما رویدادها را خلق و خلق می کنیم و منتظر وقوع آنها نیستیم. زمین را آماده کنید. و از خداوند تعجیل در ظهور مهدی را خواستاریم. دعای فرج را در شب های قدر و نماز (قنوت) و دیگر مناسبت ها بخوانیم و بگوییم خدایا لولیک حجه بن الحسن را برای تعجیل در ظهور پروردگار قرار بده. این انتظار درست است. الان دعای چه کسی مفید است؟ دعای مجاهدان در راه خدا، صبر کنندگان در راه خدا و کسانی که احساس مسئولیت می کنند و از خود فدا می کنند، سودمند است. دعای کسانی که زمین را برای ظهور آماده می کنند. دعای کسانی که در مقابل ظالمان می ایستند. خداوند به دعای خائنان و افراد ضعیف و ضعیف توجهی نمی کند. انشاءالله ما جزو منتظران واقعی باشیم.»



منبع: www.khabaronline.ir

یوبیک آنلاین
یوبیک آنلاین
مقاله‌ها: 7215

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *