
روزنامه نگار سیمون کوپر در Financial Times می نویسد: “دستگاه های دیجیتال ما را از هر دوره دیگری در تاریخ بشر” بیشتر “کرده اند. اما ما دیگر مانند گذشته نمی خوانیم. خواندن دیجیتال به یک تجربه پراکنده ، احمقانه و سطحی تبدیل شده است. بنابراین ممکن است ما یک روز کلمات زیادی را بخوانیم ، اما همه آنها به صورت متن چند کلمه ای هستند یا در نهایت متن های چند متن را می خوانیم. اکنون می خواهیم از متن های چندانی استفاده کنیم. اگر می خواهیم به همان صورت از متن ها بخوانیم. اکنون می خواهیم به عنوان متن ها بخوانیم. زیرا درک طولانی متن به مهارتهای “خواندن عمیق” نیاز دارد.
این روزها هیچ کس متون طولانی را نمی خواند. بیش از نیمی از مردم تا آخر متن را نمی خوانند. خواندن متن های طولانی انسان دشوار بوده است. مجموعه ای از بیش از دو هزار ناشر ، دانشمندان ، کتابداران و دانشگاه های سراسر جهان که اخیراً در یک مانیفست اعلام شده است: “خواندن دیجیتال” در حال از بین بردن عادت های “خواندن عمیق” در بین ما است.
خواندن عمیق نقش مهمی در تمدن بشری دارد. استیون پینگر ، روانشناس آمریکایی می گوید که تا پایان قرن هفدهم ، توانایی همدردی با دیگران توانایی همدردی با دیگران را افزایش داده است. با خواندن متون طولانی در مورد زندگی سایر انسانها ، مردم توانستند جهان را از چشمان خود ببینند و تأثیر بسیار مهمی در تغییر نگرش خود در مورد موضوعاتی مانند برده داری ، شکنجه و استبداد داشتند. خواندن عمیق باعث وقایعی مانند انقلاب آمریکا و انقلاب فرانسه شد.
ماریان گرگ ، محقق آمریکایی می نویسد: “در دنیای آنلاین ، ما دائماً در حال پیمایش ، خواندن یا ذخیره متون هستیم تا آنها را در آینده ای ناشناخته بخوانیم ، زیرا این رسانه ها برای خواندن عمیق طراحی نشده اند.” (نوشتن از این منبع: مجله مترجم) یکی از دوستانم به شوخی می گفت که من می خواهم لپ تاپ خود را با خود دفن کنم زیرا پرونده های زیادی را برای خواندن بعداً ذخیره کرده ام و احتمالاً فرصتی برای خواندن آنها تا مرگ نخواهم داشت.
تجزیه و تحلیل استراتژیک و نسخه:
ما در تله های سه گانه اسکیم ، اسکن ، پیمایش (3s) قرار گرفته ایم. ترجمه آنها را می توان ترجمه کرد ، به سرعت جستجو ، رد یا رد محتوا برای دیدن محتوای بعدی. پس مشکل چیست؟ چهار مشکل بوجود می آیند:
2) خواندن عمیق باعث می شود جهان از دیدگاه دیگران (از جابجایی پس از جنگ یا یک دزد حرفه ای یا مستاجر) ببیند ، اما خواندن چنین توانایی ای را ایجاد نمی کند. این باعث می شود همدلی و همدلی در ما بمیرد.
2) خواندن عمیق باعث می شود ما از زوایای مختلف به یک مشکل نگاه کنیم. پیچیدگی و بسیاری از مشکلات را درک کنید ، اما وقتی هر آنچه را می خوانیم کوتاه است ، ما به تجزیه و تحلیل ساده و ساده ، یک خط می رویم و به طوری که تفکر سیستمیک و چند بعدی را از دست می دهیم.
2) توهم دانش نتیجه بعدی است. از آنجا که ما در مورد همه چیز از 3S استفاده می کنیم ، به هر آنچه می دانیم فکر می کنیم و جالب است که اظهار نظر می کنیم. از رژیم غذایی روزه گرفته تا سیاست های ارزی و نتایج مذاکرات ترامپ و پوتین. از سیاست گرفته تا اقتصاد! از زیست شناسی مولکولی گرفته تا فیزیک کیهانی!
2) در نتیجه ، کسانی که دیگر نمی خوانند (عمیق نمی خوانند) و توانایی فکر کردن را از دست می دهند. وقتی درک و تحلیل عمیقی را از دست می دهید ، توانایی فکر کردن را از دست می دهید.
این چهار نفر ما را با پدیده ای به نام بی سواد تحصیل کرده روبرو می کنند. ما بخش بزرگی از جامعه دیپلم ، لیسانس ، مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا را داریم! اما با گذشت زمان ما عملاً “همه مدعیان” یا شواهد بدون تردید شده ایم!
راه حل چیست؟ ریاضت مطالعه ؛
ریاضت یک تنهایی موقت برای تمرینات سخت و خودآگاه است که شخص برای عزت نفس و کمال معنوی انجام می دهد. این مفهوم در مذاهب مختلف ، تمایلات معنوی و سنت های عرفانی ، از جمله امتناع خودآموز برخی از چیزها ، سکوت ، تنهایی و سخت کوشی وجود داشته است. به همین ترتیب ، ریاضت مطالعات به این معنی است که ما نمی توانیم به طور دائم خود را از دنیای دیجیتال جدا کنیم ، اما گاهی اوقات می توانیم این کار را انجام دهیم:
• برای مطالعه عمیق یک زمان به مطالعه ایجاد کنید: خواندن متون طولانی بدون ناپیوستگی و حواس پرتی
• تفکر انتقادی: تجزیه و تحلیل ، بررسی و مقایسه نظریه های مختلف.
• نوشتن و خلاصه: تبدیل دانش به محتوای ساخت یافته برای درک بهتر.
ما به خواندن سطحی ، ساده ، ساده و محتوای خطی با ریاضت معتاد شده ایم.
216216
منبع: www.khabaronline.ir