نقل از پایگاه داده اندیشه و فرهنگ مقدار ، روایتی در کتاب بهار النوار ، جلد 1 ، صفحه 1 ، که (امام علی) می گوید:
رُحوِیِی حكت مكه اصطمل ِع اصطكلِیٍّ الكه اصطمل ِصصص alledalhُ alletheُ aalalیhama قlate َnی almymhmُؤnِ almymhamِ almahُشْک غِnی a
بی نیاز و غنای مؤمن غیر ضروری از مردم است. اگر یک نعمت از خدا به انسان برسد و از تشکر تشکر نکند ، مانند گناهی است که انجام می شود و بخشیده نمی شود.
توضیحات این حدیث را بر اساس درس های آیت الله آقامجاتابی تهرانیه بخوانید:
Bullahullah mani al -shaytan al -rajim. حوضه الله اللهمنیه آل -رهیم
روایتی از امام جاواد سالاوات الله علیه پیامبر (صلح بر او) وجود دارد. دو مورد از این جمله ها این بود که من اکنون به آن اشاره کردم.
اول: پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) گفت: “فرماندار پیامبر (صلح بر او)” نیاز به مؤمن برای نیاز به مردم است. اکنون ، در تفسیرهای ما ، این روشی است که ما گاهی اوقات می گوییم که باید این را ثروتمند ، به معنای واقعی کلمه ، با “با” خود بگوییم ، کاری که من در اینجا باید انجام دهم. این یک علت است.
یک زمان بدون نیاز به مردم وجود دارد ، که می گویند: غنای بالن ها این را تفسیر می کنند. غنی بالوناس می گوید: بی نیاز بودن آن به دلیل مردم است. زمانی برای گفتن: نه ؛ غنا النساس ؛ نه این به طور کلی برای مردم غیر ضروری است ، نه بی نیاز آن. مؤمن مانند این است ، او خود را به مردم نیاز ندارد. فهمیدید؟ عبارتی که پیامبر گفت: “غنی آل -ممن المقنا آل -ناصاس” نیازمند مؤمن است که خود را به مردم نیاز ندارد.
اما این یک نکته است. یکی از مواردی که ما را به خود اختصاص داده است: بنابراین چیزهای ذاتی انسان ذاتی هستند. و او این است که انسان در طبیعت است ، خود را نیاز دارد ، نیازی نیست؟! او نمی بیند. من این را به شما می گویم ، اکنون کمی طول می کشد ، چیز خوبی را یاد بگیرید. چه بگوییم؟! اگر کسی بگوید: من نیاز به زندگی را احساس نمی کنم ، او دروغ می گوید. شد؟! از آنجا که این یکی از ماهیت انسانی انسان است که انسان در زندگی اصلاً ستون فقرات را می خواهد. نمی توانم بگویم من مانند ستون فقرات احساس نمی کنم. این به خودش دروغ می گوید. بگذارید این را بگویم. اما استدلال این است که احساسی که من ایجاد می کنم ، نیاز من برای تأمین نیاز خود نیاز دارم. سازمان بهداشت جهانی؟ بحث در اینجا است. سازمان بهداشت جهانی؟ شد؟! مؤمن خود را در امثال خود ، موجودات ، نیازمندان نمی بیند. اما این راهی نیست که او به هیچ وجه به آن احتیاج ندارد ، نیازی به آن ندارد ، نه ، او به خود نیاز دارد تا موجودی باشد که ثروتمند باشد. او به هیچ کس احتیاج ندارد. فهمیدی؟! من می خواستم این را بگویم. او مثل من است. او یک گدا است ، من یک گدا ، گدا هستم. به بنده من آمدی؟ بگذارید این را بگویم. گدایان است درست است یا نه؟ بنابراین گدایان هرگز خود را نیازمند نمی بینند.
چه زمانی او نیاز دارد؟ به آنچه آنها نیاز دارند بنابراین مراقب باشید مؤمن ، مؤمن ، مؤمن چیست؟ این روشی است که دارای غنای است. اما برای گفتن به شما ، خدای ناکرده ، این جهت است ؛ زیرا آنچه او به خودش احتیاج دارد؟ خدا می بیند. این یک غنای دارد ، بنابراین ثروتمند است. این دو با هم جمع می شوند. مؤمن ثروتمند است. معنی آن چیست؟ او خود را برای خدا بی نیاز می کند. این یک نیاز است که خود را به نیازهای خود نمی بیند. مؤمن ثروت خدا اوست ، نه از موجودات. از آنجا که او پر از دست خود در این طرف است؟ اصلاً به آن نگاه نمی کند. من زیاد گفتم: این معنی است. در مورد “آل -ممن” چطور؟ ثروتمندان چیست؟ ثروتمند است اما غنی از النا ، غنا آناس خود را نیاز مردم می داند ، مؤمن مانند این است ، او هرگز نیازی به این ندارد. او نیاز خود را به خدا می بیند ، سرشار از Balla است و دارای غنای است. نگاه کردن! این چیست؟ به دلیل دلیلش ، او ثروتمند است ، نیازی نیست ، پس چه؟ لازم نیست دو عکس وجود دارد.
اکنون ، بعداً جمله بعدی ، من جملات کوتاه گفتم. خیلی …
“نعمت های خدا که به شما آمد و خدا را شکر نکرد ، دوست داشتید؟ روحیه و بدبختی.
گناهی که بخشیده نمی شود ، دو نتیجه زشت برای انسان دارد. گناهی که بخشیده نمی شود ؛ یعنی آدم ، شما خدمت می کنید ، گناهکار خواهید شد ، گناه خواهید کرد ، متعهد می شوید ، نمی بخشید. بخشیده نشوید تا گناه بمانید. گوش کن من فقط دو نتیجه او را ذکر می کنم: یک درونی ، دیگری بیرونی. درونی ، کدورت که برای قلب ، روح و روح یافت می شود. این آشفتگی ، که انسان را محروم می کند ، روشنایی درونی را به خود می گیرد. برای او بیرونی ، انکار نعمت های انسان. این خارج است ، اما! این را بدانید ، دچار مشکل می شود. ما در روایت ها سنت ها را داریم. بسیاری از رنج ها ناشی از گناهان است. بسیاری از نعمت هایی که گم شده اند مربوط به گناهی است که او انجام داده است. این را بدانید … بنابراین آیا به گناهانی که هم در بعد درونی و هم در خارج از آن بخشیده نشده است توجه می کنید؟ آثار زشت دارد. نعمت هایی که سپاسگزار نیستند ، این دو زیر هستند ، آیا می فهمید؟! این هم تلاطم درونی و هم نعمتهای بیرونی شما را به ارمغان می آورد. فهمیدید؟ متشکرم که نه ، درست است یا نه؟ نعمت ها محروم است ، از شما دور می شود.
نماتری دوام می آورد ، من قبلاً روایت او را خوانده ام ، یک نعمت ادامه دارد که نعمت چیست؟ بوده اند نعمت ها به نعمت هایی که از نعمت های قبلی سپاسگزار بوده اند اضافه شده است. فهمیدید؟ نه ، نه ،! این همان چیزی است که شما دارید ، خدا آرزو می کند. بنابراین قیاس بسیار زیباست. به “محموله گاه به گاه اواخر” توجه کنید. اکنون ، البته ، این جمله بعدی است که می گوید لازم است. بنابراین من می خواستم این را بگویم. انسان باید توجه کند. آقا که احساس نیاز را دارید ، به نیاز بروید. نیاز خود را بدون نیاز از بین ببرید. نیازی به شما نیست
منبع: www.khabaronline.ir