
گروه فکری: زیر داستان دو متفکر است سعید مصطفی محله دیماد و محمد درویش زاده در روزنامه اطلاعات نوشته شده در این مقاله ، این دو نویسنده پدیده ای به نام “جهل مقدس” را در مورد چگونگی برخی اظهارات داخلی ، اقدامات و سیاست های ناخواسته به “سلاح های قانونی دشمن” (به ویژه رژیم صهیونیستی و آمریکا) مورد بررسی قرار داده اند و مستندات قانونی را برای پرخاشگری آنها ارائه داده اند. نویسندگان بر این باورند که این قانون که ماهیتی نرم و نامشهود است ، خطرناک تر از سلاح های سخت افزاری است و به دلیل برداشت های نادان از دنیای معاصر و عدم درک مکانیسم های سیستم سلطه جهانی است.
این مقاله همچنین سه سؤال اصلی ، حوزه های تسهیل قانونی برای تجاوز جنسی (مانند قطعنامه های آژانس انرژی اتمی) ، سلاح های قانونی دشمن (مانند انکار عمق خسارت های جنگ ، جمع آوری پول برای ترور ، شعارهای افراطی ، نصب نابودی اسرائیلی و فیلتر هسته ای و فیلتر هسته ای) را مطرح می کند. نویسندگان تأکید می کنند که باید از استدلال های حقوقی دشمن جلوگیری شود و به جای سلاح های قانونی دشمن ، باید به “خلع سلاح قانونی” آن فکر کرد و مسیر توسعه و توسعه کشور را طی کرد. آنها تأکید می کنند که “حمله جنایی ایالات متحده -اسرائیلی به ایران ، اگرچه نمادی از خلق و خوی غالب سیستم استکبار و از هر نظر نشان داده است که مردم ایران باید محکم باشند ، گاهی اوقات ناخواسته توسط متقاضیان ترور می شوند:”
****
مقدمه
یکی از دو نویسنده این مقاله سالها نادانی مقدس را گفته است و از زمان وقوع اشورا تاریخ آن را به یاد می آورد. اکنون ، با هم ، ما به دنبال شناخت و گسترش نمونه های جهل مقدس در زمان کنونی هستیم. خوشبختانه ، در شرایط فعلی ، کلمه کلیدی “جهل مقدس” به عنوان یک تئوری شناخته شده است و بسیاری از آثار و تجزیه و تحلیل پدید آمده است.
در این مقاله ، ما قصد داریم نمونه دیگری از پدیده جهل مقدس را در زمان خود ارائه دهیم. این نمونه از جهل مقدس به اعلامیه ، اعلامیه و اقداماتی اشاره دارد که مستندات قانونی را به نفع دشمن صهیونیستی و سوء استفاده از دولت ایالات متحده مستند کرده است. اهمیت این پرونده این است که اعلامیه و اقدامات در نهایت امکانات شبه قانونی را برای پدیده یک جنگ شش روزه فراهم کرده است ، با ترس از عدم توجه به اسلحه های قانونی دشمن ، سطح و عمق خسارت ها را افزایش می دهد.
نویسندگان این مقاله به این اعلامیه و اعلامیه و اقدامات در تفسیر “سلاح های حقوقی دشمن” برای نشان دادن عمق فاجعه اشاره می کنند. از آنجا که به دلیل ماهیت و سخت افزار قابل مشاهده ، به سلاح های سلاح به دولت خصمانه کمک می کند ، یک حکم شناخته شده دارد. اما سلاح های قانونی دشمن ، اما به دلیل ماهیت نرم و نامشهود ، شناخته شده و شناخته شده نیست و حتی در برنامه شتاب که در مجمع مشورتی اسلامی نوشته شده است ، مسئله اسلحه های حقوقی دشمن نادیده گرفته شده است.
به گفته نویسندگان این مقاله ، مستندات حقوقی به نفع دشمن به دلیل برخی از برداشت های نادان از جهان معاصر و عدم درک مکانیسم مورد استفاده در سیستم سلطه جهان است. درک دقیق این مورد نشان می دهد که جهل مقدس به زمان و مکان خاصی محدود نمی شود. همانطور که نویسنده کتاب تاریخ سوابق ثابت کرده است ، خطر بی رحمانه همیشه وجود دارد و محدود به زمان و مکان خاصی نیست. برای توضیح ، ما در مورد سه سوال بحث خواهیم کرد:
اول ، رژیم صهیونیستی در چه شرایطی جرات تجاوز به ایران اسلامی و آغاز جنگ 6 روزه را پیدا کرد؟
ثانیا ، کدام اعلامیه ، اعلامیه و اقدامات داخلی توسط مقامات صهیونیستی و دولت ایالات متحده ذکر شده و جنایات آنها را توجیه کرده است؟
و سوم ، آیا رفتار دوگانه سازمان های بین المللی مجوز اسلحه قانونی دشمن است؟
اول: امکانات تسهیل قانونی برای تجاوز جنسی
روزگاری مسلم است که قبل از جنگ 6 روزه ، آژانس بین المللی انرژی اتمی و هیئت مدیره آن در بیانیه ای گفتند که تهران تعهدات خود را برای خودداری از غنی سازی اورانیوم و تسهیل روند بازرسان آژانس انجام نداد.
کمتر از یک روز و تنها چند ساعت پس از قطعنامه بود که رژیم صهیونیستی ، که تنها رژیم سلاح هسته ای در منطقه است و پیمان عدم تحقق هسته ای (NPT) را امضا نکرد ، تجاوز خود را آغاز کرد! در حالی که کشور ما یکی از اعضای رسمی آژانس است.
زمان بین این قطعنامه با پرخاشگری خارجی نقش طرفداران آژانس را در توجیه قانونی برای تجاوز به رژیم صهیونیستی نشان می دهد.
حال اگر متوجه شویم که این پنجمین مورد تصویب آژانس بین المللی انرژی اتمی برای پنج سال گذشته علیه ایران بود ، نتیجه می گیریم که مستندات حقوقی به نفع دشمن صهیونیستی سالها در یک روند تدریجی و آرام آغاز شده است. اما سیستم تاکتیک در کشور ما از این فرایندهای حقوقی آرام و ساکت تحریک و تحریک شده است. اثری از علل و لایه های اساسی در مستندات قانونی یا سلاح های قانونی دشمن نشان می دهد:
اولین موارد سلاح های قانونی دشمن که توسط اعضای سازمان Mojahedin ایجاد شده بود ، اسلحه هایی بود که مستند و به دشمن صهیونیستی ارائه شد و رژیم توانست پرونده هسته ای ایران را به عنوان نمونه ای از پنهان کردن و غیره تحمیل کند.
مستندات بعدی دشمنان ، که گاهی اوقات با جعل همراه بودند ، توانست این پرونده را به کشورهای خطرناک تر انجام دهد و منجر به صدور یک سری قطعنامه ها شود و همانطور که گفته شد ، صدور این قطعنامه ها فضای قانونی را برای نقض حقوق مسلح ما فراهم می کند. اما برخی از مقامات این کشور برخی از قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل را می خوانند!
بررسی مفاد قطعنامه های آژانس حاکی از آن است که بسیاری از بخش های این اسناد مستقیماً از نقل از ها و اعلامیه های ارائه شده توسط گروه های داخلی و دشمنان خارجی ناشی می شوند. غم انگیزترین چیز در تجزیه و تحلیل این اسناد این است که برخی از نکات منعکس شده در نقل از های دشمنانی که به اسناد بین المللی آمده اند ، براساس برخی از اعلامیه ها یا سیاست ها یا سیاست هایی است که در بیان کسانی که ادعا می کنند طرفدار سیستم هستند بیان شده است!
این جایی است که ردپای روشنی از جهل مقدس و تکرار بی رحمانه وجود دارد! این وضعیت به مأموریت خبرچین برای هشدار دادن که هیچ خصومت خطرناک تر از جهل و تعصب نیست ، اشاره می کند. تأثیر نادانی بر برخی اظهارات و اقدامات داخلی این است که در تعالی عوامل اساسی این اسناد بین المللی ، نمونه هایی از مستندات حقوقی را به نفع دشمن می گیریم و در بعضی موارد می فهمیم که اسلحه های قانونی دشمن توسط کسانی که ادعا می کنند انقلابی هستند انجام شده است. برخی از خوانش ها ، که توسط رهبر عالی “دهمن لاگی” در نظر گرفته شده است ، نمونه هایی از این جهل و جهل مقدس است که برخی از آنها در زیر ذکر شده است.
دوم: نمونه هایی از سلاح های حقوقی به نفع دشمن:
قبل از بیان نمونه هایی از سلاح های حقوقی به نفع دشمن ، باید تأکید کنیم که برخی از این موارد ممکن است در یک زمان و مکان خاص یک توجیه سیاسی و حتی منطقی داشته باشند. حتی برخی از این موارد ممکن است در توصیه های مقامات ارشد ردیابی شوند ، اما از آنجا که دو عنصر “زمان” و “مکان” ممکن است وضعیت و اثربخشی هر پدیده را تغییر دهد ، و از آنجا که تصحیح هر اشتباه یکی از آموزه های مهم دینی و منطقی است و البته. از تکرار این موارد خودداری کنید.
به گفته نویسندگان این مقاله ، مهمترین آنها عبارتند از:
اطلاعیه و اظهاراتی که به دنبال انکار و انکار عمق خسارت و تخریب جنگ 7 روزه هستند و آسیب به تأسیسات هسته ای را سطحی و جزئی می دانند. این اعلامیه ها می توانند مستند قانونی لازم را برای تجدید فراهم کنند.
تبلیغات ده که برای تحریک ترور اسرائیل و روسای ایالات متحده و تسهیل ترور آنها ، پول جمع می کنند. این کارها می تواند بهانه قانونی لازم برای اقدامات پیشگیرانه و پرخاشگرانه دشمنان باشد.
پخش برنامه های تلویزیونی به نام اشعار با این موضوع که ما همه یهودیان و غیره را نابود خواهیم کرد ، زیرا توسط مقامات صهیونیستی در مجامع بین المللی ذکر شده است و زمینه را برای ظلم و مستند فراهم کرده است تا وجود وجودی آنها را تهدید کند.
نصب ویرانی و پشتیبانی اسرائیل از این مسئله زیرا توسط دشمن صهیونیستی نیز به عنوان یک تهدید وجودی ذکر شده است.
شعارهای افراطی مقامات دولتی ، ارتش و دادگاههای رسمی تخریب برخی از احزاب خصمانه استناد شده در مجامع بین المللی است.
■ برخی از خوانش های مربوط به انرژی هسته ای و شهرهای موشکی و سیستم عامل های پرتاب در جزئیات فناوری هسته ای اغراق شده است.
خط مشی در زمینه فیلتر و نصب ده ها میلیون فیلتر در تلفن های افراد ، مقامات و خانواده های آنها. زیرا این فناوری را تسهیل و ترویج فناوری اسناد حقوقی می کند.
سیاست گذاری منجر به معرفی میلیون ها بیگانگان به کشور. زیرا این امر استفاده از فقر را برای مستندسازی حقوقی و جاسوسی تسهیل و ترویج می کرد.
برخی از احکام افراطی و پیش بینی شده در برنامه اخیر Majlis ، “تشدید مجازات جاسوسی و همکاری با رژیم صهیونیستی و کشورهای خصمانه” ، و جالب اینکه ، در این طرح ، با این حال ، یک جرائم جنایی دولت و نام قانونی وجود دارد!
طبیعی است که نمونه های اسلحه قانونی دشمن به موارد فوق محدود نمی شود. نکته مهم این است که به جای اسلحه های حقوقی دشمن ، باید به خلع سلاح قانونی دشمن فکر کنیم و از تقویت استدلال های حقوقی دشمن در جوامع بین المللی خودداری کنیم.
سوم: با استناد به رفتار دوگانه مجامع بین المللی و مجوز اسلحه قانونی دشمن
برخی از اسلام دلسوز و انقلاب ممکن است با بخش تجویز این مقاله مخالف باشند. برای این افراد ، اولاً: چنین نسخه هایی باعث می شود که دشمن عقب نشینی کند ، و ثانیاً: دشمن بدترین شکل نقض قوانین بین المللی حقوقی و حقوقی را مرتکب می شود و هیچ صدایی از این سازمان ها مطرح نمی شود ، به عنوان مثال ، در غزه ، چه جرایمی که ارتقاء نشده و این سازمان های بین المللی صداهای نوری هستند!
در پاسخ به چنین اعتراضاتی ، این نقص ها به همان روش هستند. اما لازم به ذکر است که
اول: رویارویی واقعی با دشمن نیاز به تاکتیک و محاسبه دارد و عقب نشینی و پیشرفت در مرحله دوم است. شناسایی روشی که دشمن را تسهیل یا برانگیخته نمی شود ، مهم است.
دوم: در دستور ظالمانه جهان ، موسسات حقوقی در دسترس هستند و متأسفانه در دسترس ما نیستند. البته دلیل این دسترسی ، حضور اقتصادی و سیاسی آنها است.
واقعیت این است که کشور ما قادر به جلوگیری از نفوذ دشمن بر سازمان های بین المللی از نظر شاخص های اقتصادی ، سیاسی و نظامی و سایر مؤلفه های قدرت نیست و ما باید واقع بین باشیم. همانطور که در آموزه های ادبیات فارسی بیان شده است: “ننگ غنی و مرگ ضعیف صدا نمی شود” ؛ بنابراین ، تعهد سیستم سلطه به عنوان شرم آور ترین رفتار غیر انسانی ساکت و بی سر و صدا است و برای غلبه بر این وضعیت ، ابتدا باید از سلاح های قانونی دشمن جلوگیری کنیم و در مرحله بعد ، ما باید تلاش کنیم تا کشور را توسعه دهیم تا به هدف ساختن هافیز برسیم.
او نوشت:
1. Sayed Mustafa Mohaghegh Damad ؛ استاد فقه و استاد دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتتی
2. محمد درویشزاد ؛ رئیس موسسه حقوق و حقوق ایران
1
منبع: www.khabaronline.ir