نتایج تحقیقات امام سدگی در مورد وضعیت افکار عمومی در جنگ / موضع 12 روزه در مورد آتش بس بستگی به متغیرهای اساسی و مصرف رسانه دارد


به گفته خبرگزاری اخبار آنلاین به گفته مجلس افکار ، نوید آمدی مازاهری ، معاون رئیس مرکز تحلیل اجتماعی (متا) ، یافته های نظرسنجی سه مرحله ای از افکار عمومی ایران را در طول جنگ اخیر شرح داد. این جلسه با هدف تبدیل داده های فکر به استراتژی های سیاست گذاری انجام شد و مورد استقبال محققان و فعالان اجتماعی و رسانه ای قرار گرفت.

اهمیت تحقیقات اجتماعی در بحران ها

Navid Amidi Mazaheri ، معاون رئیس مرکز تجزیه و تحلیل اجتماعی ، یافته های یک پروژه تحقیقاتی گسترده را با نمونه ای از بیش از 4 نفر در سراسر کشور شرح داد. وی گفت: “در شرایط بحرانی ، داده های دقیق اجتماعی می توانند به عنوان چراغ برای تصمیم گیرندگان عمل کنند.” “این تحقیق برای ترسیم نقشه مفصلی از افکار عمومی در مقابل تهدیدهای خارجی طراحی و اجرا شد.”

روشهای سنتی و مدرن را ترکیب کنید. رویکرد پانل طولی به عنوان یک ابزار ردیابی نگرش

آمیدی مازاهری با جزئیات در مورد روش شناسی تحقیق توضیح داد: “در این مطالعه ما از ترکیبی از روش های کمی استفاده کرده ایم. روش اصلی ما پانل های طولی است که در آن نمونه های ثابت در فواصل زمانی مختلف مورد سؤال قرار گرفته اند.”

اعتماد به نفس عمومی در زیر ذره بین ؛ الگوهای متغیر در گروههای مختلف اجتماعی

تحلیلگر ارشد یافته های تحولات اعتماد عمومی را بیان کرد و اظهار داشت: “داده های ما نشان می دهد که در طول مطالعه ، ما شاهد تغییرات قابل توجهی در سطح اعتماد به موسسات مختلف بوده ایم. جالب اینجاست که این تغییرات در بین گروه های مختلف اجتماعی الگوهای مختلفی دارند“.” وی به جزئیات بیشتر اشاره کرد: “در بین جوانان ، سطح اعتماد به نفس به مراتب بیشتر از سایر گروه ها قابل توجه است ، که نیاز به تجزیه و تحلیل جامعه شناختی عمیق تر دارد.“.”

از اضطراب تا امید ؛ ترسیم منحنی احساسات عمومی در روزهای جنگ

وی در مورد تجزیه و تحلیل احساسات عمومی گفت: “در این مطالعه ، ما از روشهای جدیدی برای اندازه گیری احساسات استفاده کردیم.” داده ها نشان می دهد که در اوایل بحران ، غم و اندوه و عصبانیت حملات اسرائیل به ایران احساسات غالب بوده است ، اما پس از آتش بس ، این احساسات به احساسات پیچیده تری مانند امید و صلح تغییر کرده اند. وی گفت: “” الگوی بیان احساسات در مردان و زنان متفاوت است ، که می تواند عواقب مهمی برای سیاست های ارتباطی داشته باشد. “

چرا برخی از آتش بسهای مخالف بودند؟ جامعه شناسی

این محقق اجتماعی با تجزیه و تحلیل جمعیت شناختی و نگرش مخالفان و هواداران آتش بس ، اظهار داشت: “مطالعات ما نشان می دهد که جایگاه آتش بس تا حد زیادی تحت تأثیر متغیرهای متنی مانند سطح تحصیلات ، مصرف اجتماعی و اجتماعی و رسانه ها بوده است.” وی گفت: “به ویژه ، بین نوع رسانه و تفسیر نتایج جنگ رابطه معنی داری وجود داشته است.”

رسانه ها در زمینه بحران ؛ انتظارات جدید ، حامل های جدید

وی گفت: “یافته های ما نشان می دهد که در این بحران ، انتظارات عمومی از رسانه ها به طرز چشمگیری تغییر می کنند.” “مردم به دنبال اطلاعات دقیق ، به موقع ، به موقع و به موقع از همیشه هستند.”

از داده ها به تصمیم ؛ استراتژی های تحقق اجتماعی مبتنی بر واقع گرایی اجتماعی

معاون مدیر مرکز تحلیل اجتماعی در بخش پایانی سخنان خود گفت: “این یافته ها چندین پیام کلیدی برای سیاست گذاران دارد.” اول ، در بحران ، افکار عمومی بسیار پویا و مستعد تغییر است. دوم ، ارتباطات رسمی باید با در نظر گرفتن تفاوت بین گروه های مختلف اجتماعی طراحی شود. وی گفت: “” پیشنهاد ما ایجاد یک سیستم نظارت مداوم افکار عمومی است که می تواند تحولات اجتماعی را رعایت کند و از داده های دقیق بهره مند شود. “

نتایج تحقیقات امام سدگی در مورد وضعیت افکار عمومی در جنگ / موضع 12 روزه در مورد آتش بس بستگی به متغیرهای اساسی و مصرف رسانه دارد

افق آینده ؛ از تحقیقات مقطعی تا نظارت دائمی افکار عمومی

در پایان اظهارات خود ، آمدی مازاهری ، با اشاره به لزوم ادامه چنین تحقیقاتی ، گفت: “این مطالعه تنها گامی در درک پیچیدگی های افکار عمومی در بحران است.” ما در مرکز تجزیه و تحلیل اجتماعی برنامه ریزی کرده ایم تا این مطالعه را با توسعه روشها و افزایش نمونه های تحقق بخشنده ای از طرح های اجتماعی ایجاد کنیم. “

1



منبع: www.khabaronline.ir

یوبیک آنلاین
یوبیک آنلاین
مقاله‌ها: 9189

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *