نمونه ای از برندسازی موفق برای حجاب در مالزی


نمونه های موفق محصولات مرتبط با ترویج و ترویج پوشش اسلامی در جامعه چیست؟ کشورها چه تجربیات موفقی در این زمینه داشته اند؟

نقل از کردن پایگاه اندیشه و فرهنگ مبلغانبرند CalaQisya برندی موفق در زمینه حجاب است که کاربردی بودن، پوشیدن و تنوع در رنگ و مدل را سرلوحه کار خود قرار داده و با وجود گذشت حدود یک دهه، موفقیت های زیادی در زمینه حجاب کسب کرده است. بازار مالزی حتی توجه بسیاری از زنان غیرمسلمان را که علاقه مند به لباس پوشیدن هستند به خود جلب کرده است. این مقاله داستان سه خواهر مالزیایی را شرح می دهد که این برند را مدیریت می کنند.

یکی از مسائلی که در اکثر نقاط دنیا با حجاب و لباس عفیف مواجه است، بحث تنوع در ارائه محصولات حجاب است.

در واقع حجاب را بر خلاف معنای ظاهری آن می توان بسیار متنوع و حتی یک برند شیک دانست و تولیدکنندگان و برندهای مطرح پوشاک زیادی هستند که در زمینه حجاب و پوشاک بسیار فعال هستند.

از این میان می توان به استارتاپ هایی اشاره کرد که در حوزه حجاب و مد و لباس خدمات خود را ارائه می دهند. این استارت آپ ها سعی می کنند با ترکیب زیبایی و پوشاک، محصولات جدید، جذاب و متنوعی را برای استفاده زنان مسلمان و حتی زنان غیرمسلمان که به مد لباس پوشیده یا عفیف علاقه مند هستند، طراحی و تولید کنند.

مالزی یکی از کشورهایی است که در زمینه استارت آپ ها و سرمایه گذاری در آنها تلاش های گسترده ای انجام داده است و به نظر می رسد با توجه به این سرمایه گذاری، این کشور در کنار اندونزی به مرکزی برای صادرات مدهای جدید در حوزه حجاب تبدیل شود.

یکی از تولیدکنندگان مطرح در زمینه حجاب و مد پوشیدنی در مالزی CalaQisya نام دارد که بیش از 10 سال است که فعالیت گسترده ای در زمینه تولید و ترویج مدهای مرتبط با حجاب برای بانوان مسلمان دارد.

برندی که به یک سوال پاسخ داد

CalaQisy یکی از با ارزش ترین نام ها در بین برندهای حجاب در مالزی است. داستان این برند در سال 2010 توسط سه خواهر مالزیایی به نام های فرح ایلیانا خیرالدین با نام مستعار (یانا)، فرح میسلینا (فرح) و فرح آزرینا (آزرینا) آغاز شد.

نمونه ای از برندسازی موفق برای حجاب در مالزی

ایده این برند زمانی شکل گرفت که یانا به عنوان سرگرمی وبلاگ نویسی را شروع کرد و در حالی که تحصیلات خود را در دانشگاه فنی مالزی در جوهور دنبال می کرد. خوانندگان او شروع به درخواست اطلاعات در مورد OOTD او کردند و این زمانی بود که او برای راه اندازی یک تجارت مد به خواهرانش مراجعه کرد.

لباس روز که به اختصار OOTD نامیده می شود، به این معنی است که بلاگرهای مد نشان می دهند که در یک روز یا مناسبت خاص چه می پوشند.

این خواهران در مصاحبه با The New Strait Times گفتند: “ما با فروش تودونگ (روسری زنان مالزیایی) که از تولید کنندگان تهیه می کردیم شروع کردیم.

یانا که مدیرعامل CalaQisya است، می‌گوید هدف ما این است که دائما ایده‌های تازه‌ای داشته باشیم تا کمد یک زن مسلمان را با چیزهای شیک پر کنیم که به او احساس رضایت بدهد.

این برند لباس پوشیدن را بسیار جدی می گیرد، به خصوص از نظر کاربردی و کاربردی برای خانم ها در هر شکل و اندازه. برای مثال، این برند یکی از اولین کسانی بود که تودانگ استتوسکوپ را ارائه کرد. پوششی با شکاف در کنار گوش که برای کاربران هندزفری و گوشی پزشکی طراحی شده است.

طرح و مفهوم شیک و در عین حال ساده CalaQisya برای غیر مسلمانان نیز جذاب است.

فرح که مدیر عملیات و منابع انسانی CalaQisya است، می‌گوید: «زمانی که شروع کردیم، چیزهایی را که دوست داشتیم بپوشیم، خرده‌فروشی کردیم، بیشتر لباس‌هایی که کاربردی و راحت بودند. ما روی این اصل کار می کنیم. درست مانند شعار شرکت در مورد سادگی و عملی بودن در سراسر تجارتی که ما انجام می دهیم. ما ملزومات حجاب را با هر آنچه زنان محجبه نیاز دارند می فروشیم و سعی می کنیم مشکلات رایجی را که با آن روبرو هستند حل کنیم.

وقتی صحبت از اندازه گیری می شود، این سه خواهر واقعاً چیزی برای گفتن دارند.

فرح تصریح کرد: مزیت ما قطعا سایزهای متفاوت من و خواهرانم است. به عبارت دیگر چهره واقعی زنانی را می بینیم که S، M و L/XL می پوشند. این کار ما را آسان‌تر می‌کند زیرا ما مسائل مربوط به هر سایز را درک می‌کنیم و با یکدیگر همکاری می‌کنیم تا بهترین طرح‌ها و کوچک‌ترین جزئیات را ارائه دهیم، مانند یک کمر کش دار برای افراد سایز بزرگ یا استفاده از مواد بدون چروک. ما همچنین بلوزهای بلند، دامن یا آستین، جیب های جادار و کاربردی و بسیاری موارد دیگر را در نظر می گیریم.

یک حجاب شیک

آزرینا، یکی از بنیانگذاران این شرکت، می گوید که از نظر مد، خواهران به ایجاد طرح هایی با حجاب مذهبی و در عین حال جذاب و به روز وفادار می مانند.

نمونه ای از برندسازی موفق برای حجاب در مالزی

وی گفت: این اولویت اصلی ماست. به عنوان مثال، ما ضخامت یک لباس را از مقیاس 1 تا 5 طبقه بندی می کنیم. ما همیشه مطمئن می شویم که مشتریان می دانند چه چیزی می خرند. به عنوان مثال، اگر سطح ضخامت پارچه 1 باشد، به این معنی است که لباس باید با یک لباس بیرونی پوشیده شود یا با یک لایه داخلی آستر شود.

آذرنیا می گوید: «ما همچنین دقت می کنیم که طول هر تودنگ (روسری) به گونه ای باشد که سینه زنان مسلمان را به طور کامل بپوشاند.

چیزی که Cala Qisya را متمایز می کند این است که با روند فعلی بازار مد مطابقت ندارد، اما کار خود را با راه اندازی مجموعه های مختلف بدون رعایت استانداردهای عرضه های فصلی در طول سال انجام می دهد.

نمونه ای از برندسازی موفق برای حجاب در مالزی

آذرنیا توضیح داد: پیگیری آنچه در بازار وجود دارد را چالش می دانیم. ما همچنین از روندها پیروی نمی کنیم زیرا کسل کننده است، به خصوص زمانی که ما سه نفر سلیقه های متفاوتی داشته باشیم. درست مثل هر خواهر یا برادر دیگری، ما بر سر تجارت با هم دعوا می کنیم. بنابراین، پیروی از یک روند برای ما کمی دشوار است. اساساً ما هر هفته یک طرح جدید ارائه می دهیم. ما فقط با جریان پیش می رویم و بر اساس هر ایده ای که به ذهن می رسد قطعه ای را طراحی می کنیم.

وی ادامه داد: ما با تمام امکاناتی که داریم از طریق شبکه های اجتماعی کار و پروژه های خود را تبلیغ می کنیم. برای جذب مشتری راز ما عشق خواهرانه است. ما با مشتریانمان مانند برادر و خواهر رفتار می کنیم.

این طراح مالزیایی در پاسخ به سوالی درباره ارتباط با مشتریان گفت: ما به صورت 24 ساعته با مشتریان در ارتباط هستیم، زیرا معتقدیم محصولات با کیفیت باید با تعامل قوی و پاسخگویی سریع برای ایجاد وفاداری بلندمدت به برند پشتیبانی شوند.



منبع: www.khabaronline.ir

یوبیک آنلاین
یوبیک آنلاین
مقاله‌ها: 7225

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *