به گفته خبرگزاری اخبار آنلاین علی قاسیمپور کارشناسی ارشد فلسفه علوم در دانشگاه فناوری شریف ابنا وی نوشت: در فلسفه قرن نوزدهم یک سنت متافیزیکی وجود داشت که ادعا می کرد که هر واقعیت لزوماً مربوط به همه حقایق دیگر است. آرمان گرایان و هگلیان بریتانیایی معتقد بودند که جهان یک کل یکپارچه و در هم تنیده است. به این معنا ، این فیلسوفان جامع بودند. هولوریست ها ادعا می کنند که درهم و برهم بودن این جهان چنان گسترده است که اگر کسی واقعاً بخشی از واقعیت را درک کند ، او کل واقعیت را درک می کند. به دلیل این درهم و برهم زدن ، هر “جمله” فقط در صورتی که با کل جهان سازگار باشد صادق است.

علی قاسیمپور
در اوایل قرن بیستم ، واکنشی شدید علیه تعطیلات Bertrand Russell و Ludwig Wittgenstein رخ داد. استدلال این فیلسوفان این بود که کلسیم با درک متعارف و بهترین فعالیتهای علمی ما مطابقت ندارد و باید مجموعه ای از موضوعات واقعی و اساساً واقع بینانه به نام اتم های منطقی وجود داشته باشد. دو مورد A و B از نظر منطقی مستقل هستند اگر و فقط اگر هر چهار مورد از موارد زیر امکان پذیر باشد:
1) A و B ، هر دو.
2) هیچ آل و نه ب وجود ندارد.
1) وجود دارد ، اما نه.
1) ب ، اما نه.
با توجه به دیدگاه هسته ای منطقی ، اتم های منطقی بخش های واقعی جهان هستند که اگر هر گزاره در صورت مطابقت باشد صادق است. به عنوان مثال ، فرض کنید که سبز چمن یک اتم منطقی است ، گزاره “چمن سبز” درست است زیرا مطابق با سبز چمن است. علاوه بر این ، و برخلاف آنچه مشتری ها معتقد بودند ، اتمیست های عقلانی کاملاً مستقل و متمایز از آبی آسمان بودند و پیشنهاد “آسمان آبی” مطابق با سبز چمن است تا صادق باشد.
اتمیست های منطقی مانند راسل و ویتگنشتاین مانند سایر فیلسوفان مانند جی. ا. مور تئوری تطبیقی حقیقت را توسعه داد که می گوید چیزهای واقعی چیزهایی هستند که صادقانه گزاره ها را می سازند. به همین دلیل ، این فیلسوفان اساس این ایده را تعیین می کنند که ارسطو ابتدا توسط ارسطو در دسته ها بیان شده است: “اگر یک انسان وجود داشته باشد ، پس گزاره ای که در آن می گوییم” انسان وجود دارد “درست خواهد بود. با این وجود ، این گزاره به هیچ وجه ، علت واقعی نیست که علت آن است که دلیل واقعی است که وجود دارد. حقیقت یا باطل گزاره. “
از آنجا که تحقق چمن چیزی است که گزاره “چمن سبز” درست است ، این واقعیت که چمن چمن سبز است ، گزاره “چمن سبز” است.
به طور دقیق تر: X یک سازنده گزاره صادقانه P است ، اگر فقط ، 1) اگر X وجود داشته باشد ، P صادق است و 1) لزوماً اگر X و P صادق باشد ، صادقانه P صادقانه حداقل تا حدی به دلیل وجود X است. این یک تعریف کلاسیک از صداقت است.
Koons ، RC ، & Pickavance ، Th (1). اطلس واقعیت: یک راهنمای سازگار برای متافیزیک. ویلی-بلکول.
1
منبع: www.khabaronline.ir