
به گفته ایسنا نیوز آنلاین ، بابک یتاپروست درباره آزار و اذیت تلفن شماره 1 گفت: تعداد اضطراری یک خط اضطراری است که در برخی شرایط ، زندگی انسان به آن بستگی دارد. اما متأسفانه ، این خط توسط برخی افراد به اهداف مختلف اشغال شده است ، و بیماری که دچار حمله قلبی یا سکته مغزی شده است ممکن است در پشت خط به تأخیر بیفتد و زندگی آن در معرض خطر باشد.
وی افزود: ما این مورد را داشتیم که یک نفر در چهارشنبه سال گذشته 5 بار اذیت شد و افزود: “ما سالهاست که برای مقابله با این متجاوزان تلاش می کنیم ؛ اما ما واقعاً به جایی نرسیدیم.
سخنگوی سازمان اضطراری ادامه داد: در قانون مجازات اسلامی ، اگر شخصی از طریق تلفن مختل شود ، تلفن وی باید قطع شود یا به حبس محکوم شود. با این حال ، تعداد این افراد حتی کاملاً واضح است و تنها تعریف تلفن برای این افراد کافی نیست.
“تصور کنید این متجاوزان ، که برخی از آنها واقعاً بیمار روانی هستند ، با شماره 1 تماس بگیرید و ادعا کنید که یکی از اعضای خانواده آنها در حال مرگ است ؛ همکاران من فقط 5 دقیقه فرصت دارند تا با آموزش تماس گیرنده برای رسیدن به آمبولانس ، شخص را نجات دهند ؛ شما این شرایط استرس زا را در نظر می گیرید ، اما ناگهان شخص در یک زمان می خندد و همکار من متوجه می شود که این شخص آزار دهنده است.
وی افزود: “چنین اقداماتی باعث اشغال این خط می شود و هم نیروی اپراتور ما وقت خود را تلف می کند و ماشین ما و نیروهای ما در حالی که هیچ بیماری وجود ندارد ، به این ترافیک اعزام می شوند.”
سخنگوی آژانس اضطراری این کشور در مورد روند طولانی شکایت از متجاوزان گفت: “ما باید شکایت را برای هر یک از این متجاوزان تنظیم کنیم و هر یک از آنها مدت زمان طولانی طول می کشد ، و سپس نتیجه فقط مسدود کردن خط آزار دهنده است ، که این کافی نیست.”
وی گفت: “ما از قوه قضاییه می خواهیم كه به عنوان مدعی به این موضوع بیاید.” یکی از تماس ها فقط 2 میلیون دلار جریمه شده است. اما متجاوزان تلفنی با خنده به تهدیدات اضطراری پاسخ می دهند. متأسفانه ، هر بار که در مورد این موضوع بحث می کنیم ، به هر حال ، تعداد آزار و اذیت اضافه می شود و تعداد آزار و اذیت اضطراری گاهی اوقات پس از شکایات افزایش می یابد.
1
منبع: www.khabaronline.ir