تدریس از یک سوال قرآنی



نقل از پایگاه داده اندیشه و فرهنگ مقدار ، Hojjatoleslam Alireza Guobadi ، یک جامعه شناس و متخصص ، در ادامه به تجزیه و تحلیل سؤالات مطرح شده در سوره عباس در بخش اول یادداشت در تفسیر کلمات در قرآن کریم ، در قسمت اول یادداشت پرداخت. و در اینجا قسمت دوم این یادداشت است.

به گفته ایکانا ، من تسلیت و تسلیت خود را در مورد سالگرد شهادت مظلوم امام موسی ابن جعفر (AS). در سالگرد شهادت پیامبر ، من کلمه دیگری از سؤال را در قرآن کریم ارائه خواهم داد.

برای درک سوال سوره عباس ، لازم است ابتدا با دقت بیشتری از فعل “Yadrik” ترجمه شود. همانطور که در گذشته ذکر شد ، عامل فعل Yadrick در جمله ذکر نشده است ، اما از هدف آن به عنوان مخاطب هدف (K) گفته می شود. بنابراین ، معنای سوال به شرح زیر است: چه (چه کسی) به شما اطلاع می دهد. “

این سوال پیوند بین یک رفتار اجتماعی نامناسب (ترش با نابینا) و توصیف دانش مهم در گفتمان قرآن کریم است. همانطور که مشاهده می کنید ، این سؤال مربوط به رفتار نامناسب است (نحوه برخورد با نابینایان).

این سؤال مطرح شده است زیرا با توجه به اینکه علم سرنوشت انسان فقط در اختیار خدا است و اینکه هیچ کس جز خدا از آن آگاه نیست ، ترشح مردم چیست؟ او ممکن است به دنبال خلوص یا مشاوره باشد. “به همین دلیل فعل سوال سوال است و به دنبال اطلاع رسانی به آینده است.

کلمه lal (شاید یا ممکن است باشد) در آیه سوال نشانه دیگری است که خدا فقط از آینده بندگان آگاه است. این آیه به دانش مهمی اشاره می کند که بخشی از اصول گفتمان قرآن است. با توجه به آیات قبل و بعد از سوال ، آموزه های زیر می تواند از آیات مورد بحث استنباط شود:

1. ظاهر افراد نباید معیار قضاوت باشد ، به ویژه که این پایه و اساس ارزیابی و تصمیم گیری در مورد قضاوت های آینده است.

2. قضاوت ها نباید بر نقص هایی که فقط ریشه اجتماعی یا فرهنگی دارند ، به ویژه فرهنگ هایی که در تضاد یا درگیری با گفتمان قرآن هستند ، متمرکز شود.

1. با فرض پذیرش نقص ها ، این ویژگی آینده نباید به افراد جلب شود.

1. معیار اصلی در اندازه گیری و ارزیابی کشت یا مشاوره مربوط است.

1. طبق آیه سوم سورات البباس و آیات آیات ، دو معیار برای کشت و مفهوم مردم بسته نیست. به عبارت دیگر ، همه مردم توانایی پرورش و تصور دارند.

1. ویژگی کشت و مشاوره مردم آنقدر پیچیده و رمز و راز است که آنها فقط الهی هستند. آیات آیات همچنین نشان می دهد که پیامبر (صلی الله علیه و آله) از آن بی خبر است.

1. دو ویژگی ، کشت و توصیه های افراد آنقدر مهم است که بخش مهمی از گفتمان قرآن کریم را تشکیل می دهد.

1. ارزیابی مبتنی بر معیارهای سطحی و سطحی ، به ویژه قرار گرفتن در معرض تیروس در برابر افراد مبتنی بر چنین ارزیابی نادرست ، معیار قرار دادن گفتمان قرآن زیر یا تحت گفتمان غیرقرانی است.

ما با سلام و احوالپرسی امام موسی بن جفر آل -حاوج مورد استقبال قرار می گیریم: یکی از هویت پیامبر (صلح بر او) ، پیامبر (صلح بر او) یا پیامبر (صلح بر او).



منبع: www.khabaronline.ir

یوبیک آنلاین
یوبیک آنلاین
مقاله‌ها: 7274

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *