سه دوره از زندگی نادر شاه: سرنوشت ، خواستار وحدت اسلام و برنامه پیشرونده و ستمگر / نادر 5 سال قبل از انقلاب بزرگ فرانسه / نادر شاه اشتباه بزرگ در نظامی نظامی


Farzan Asif Nakhaei: “خواندن آیین نامه اتحاد اسلامی نادر” متن سخنرانی دکتر محمد علی موحد توسط شاعر ، ادبی ، مورخ ، فقهای و عضو ثابت آکادمی زبان و ادبیات است. این سخنرانی در 5 اوت در چهارمین گردهمایی ملی انجمن زبان و ادبیات ایران ایران ، دانشگاه تبریز ، 4-5 اوت برگزار شد. و مجله New Look که در شماره 1 ، تابستان 2 ، صص 2-4 منتشر شده است. با توجه به این متن مهم ، دکتر شفیعی کدکانی پیشنهاد کرده بود که این متن به کتابهای درسی دانش آموزان وارد شود. این واقعیت که آموزش ایران چنین پیشنهادی را ارائه نمی دهد موضوع دیگری است.

با این وجود در سخنرانی دکتر Movahed نهفته است. دقت در ایده های نادر شاه و محدودیت های آن ، جلوگیری از قهرمانی و نگاه کردن به واقعیت یک سیاستمدار در تاریخ سیاسی نظامی ایران ، پر از نکات بسیار مهمی در روایت تلخ نادر شاه و خواندن سالخورده است. در شرایط فعلی که ایران ، مردم ایران و هیئت مدیره سیاسی از یکی از دشوارترین شرایط تاریخی آنها منتقل می شوند ، بررسی تجربیات تاریخی ملت ایران بسیار ضروری است. و از منظر بزرگان و دانشمندانی که از این طریق استخوان ها را خرد کرده اند. در اینجا ، من سعی می کنم خلاصه ای از تلاوت پرونده نادر اتحادیه اسلام را به مخاطبان نقل از دهم. طبیعی است که مراجعه به مقاله اصلی به مخاطب کمک می کند تا موضوع را درک کنند. به خصوص در مواردی که نادر شاه می خواهد سطح درگیری خود را در داخل کشور و همسایگان کاهش دهد و با آنها به توافق برسد. بدون شک ، عدم موفقیت وی در این زمینه برای ایران بسیار درسی است. در سخنرانی سه نادر وجود دارد. نادر فاته ، نادر با تجربه اتحاد اسلام و خدمت به مردم ، و نادر ستمگر حتی به مردم خود.

محمد علی Movahed و عمل بزرگ نادر شاه 5 سال قبل از انقلاب بزرگ فرانسه / اشتباه بزرگ ندر شاه ، ایجاد وحدت مسلمانان با ارتش

دکتر محمد علی در جلسات خواندن ماسناوی حرکت کرد

به گفته نادر شاه ، او یکی از چهره های برجسته در تاریخ ایران است که در یکی از دوره های آشفته تاریخ این سرزمین قدرت را به دست گرفت. در زمان خود ، ایران تحت محاصره و تهدید قرار گرفت. از یک طرف ، شورش ها و جنگ های مدنی کشور را تضعیف کرده بود ، و از طرف دیگر ، قدرت های خارجی مانند عثمانی ها و روسیه ، حرص و آز برای خاک ایران بود. در چنین شرایطی ، نادر شاه با ایجاد وحدت بین مذاهب اسلامی ، به ویژه شیعیان و سنی ها تلاش کرد تا از یکپارچگی و استقلال ایران دفاع کند. این بخش از روایت ، روایت تاریخ وحدت اسلامی را در احیای اندیشه مذهبی ، که سلسله آن را سیدال الدین اسدابادی می نامد ، اصلاح می کند.

اگرچه در رویکرد نادر ، ضروریات نظامی و امنیتی جایگزین حوزه علم و روشنفکرانه شده بود ، اما اقدامات مبتنی بر قدرت و ناکامی که از او ناشی می شود ، یک مرد استبداد و خشن را به گونه ای ساخته است که بهترین های او را تحکیم می کند کودک. و او جانشین خود را کور کرد ، و Khoy استبداد ، از آن فاتح بزرگ ، چهره ای خوشبخت و جنایتکار ساخت که با ورودش مناره هایی را در هر شهر درست می کرد.

با این حال ، آنچه در نوشته دکتر Movahed برجسته است ، زمینه تاریخی است که نادر شاه افشرماز در ایران ظاهر شده است. هنگامی که ایران در آستانه فروپاشی و شکست توسط قدرتهای خارجی بود ، عثمانی ها از یک طرف. نادر شاه به منظور مقابله با عثمانی ها و روسیه و تحکیم همبستگی ایران ، ایجاد وحدت بین ادیان اسلامی را برای حفظ صداقت ایران به عنوان یک هدف استراتژیک دنبال کرد. برای تحقق این اهداف ، نادر آگاهی بالایی داشت. او می دانست که دستیابی به چنین هدفی بدون نهادینه کردن غیرممکن است. بنابراین ، مهمترین اقدامات نادر شاه شامل برگزاری شوراهای بزرگ مانند شورای مقان و کنفرانس نجف ، مذاکره با دانشمندان شیعه و سنی و ارسال نمایندگان دیپلماتیک به عثمانی ها است.

با این حال نادر شاه به درستی این روش برای از بین بردن موانع دستیابی به اهداف خود را ارزیابی نکرد. موانع اصلی وی تعصبات مذهبی و اختلافات سیاسی بین ایران و عثمانی ها بود. عدم درک صحیح از روشهای ایجاد وحدت پایدار و متوسل شدن به قدرت نظامی سلطنت نشان داد که وی حق ندارد میزان قدرت نظامی را برای تحقق اهداف فوق الذکر انجام دهد. به عبارت دیگر ، نادر شاه افشار از قدرت سخت وحدت اسلامی خود حمایت کرده بود.

بنابراین ، آنچه که نظامی سازی نادر دستیابی به این اهداف بود ، عدم موفقیت در ایجاد اتحاد پایدار و سایر درسهای مهم از این شکست بود. “نادر ، که در این زمان کاملاً از نظر جسمی و روحی خسته شده بود و از پیشرفت اهداف خود در مورد دین کاملاً ناامید شد ، نامه ای را به سلطان عثمانی در محرم نوشت و با اشاره به پیشنهادات قبلی خود ،” در مورد امام جعفر صدیق (() AS) ، “دانشمندان و اربابان عثمانی” به پیامبر (ص) بوده اند ، آنها در نامه دیگری تکرار کردند که معتمدین شریع تکرار کردند. و اربابان دولت عثمانی.[خونریزی] راضی بودند و آن تکلیف را برآورده نمی کردند […]بشر هدف ما علاقه ملت محمدیه بود. “اکنون که این پیشنهادات پذیرفته نشده است ، ما” درگذشتیم ، دادخواستها را تمدید نمی کنیم. “

با این حال ، توضیحات متحد نشان می دهد که تئوری وحدت اسلامی الگوی بسیار مهمی از تغییر در زمینه مدیریت در دنیای آن روز دارد. با این حال ، تلاش های نادر شاه برای متحد کردن بین ادیان اسلامی ، با وجود اهداف خیرخواهانه ، به دلیل موانع و چالش های متعدد نتوانست به طور کامل نتیجه بگیرد. با این حال ، این تلاش ها منجر به درسهای مهمی برای تاریخ شده است و نشان می دهد که وحدت پایدار نیاز به درک متقابل ، تحمل و گفتگو دارد و با زور و قدرت نظامی نمی توان آن را تحمیل کرد.

محمد علی Movahed و عمل بزرگ نادر شاه 5 سال قبل از انقلاب بزرگ فرانسه / اشتباه بزرگ ندر شاه ، ایجاد وحدت مسلمانان با ارتش

دکتر محمد علی حرکت کرد

سرانجام ، نتیجه گیری دکتر Movahed از روایتی که او از زندگی نادر ساخته است برای ایران امروز بسیار مهم و بحث برانگیز است. برای وحدت ، “دوران نادر توسط یک سری فتوحات در جبهه نظامی و سرکوب خشونت و ترور در جبهه داخلی مشخص می شود. در بررسی نقل از مختصر دکتر محمد علی Movahed ، درسهای یادگیری وجود دارد که سه نکته را برجسته تر از بقیه می داند:

اولی این واقعیت که شورای کبرا مغان و همچنین کنفرانس نجف ، هنگامی که آنها در زمان و مکان خود اندازه گیری شدند ، فقط یک فکر و اقدام بسیار درخشان بوده اند. دعوت از بزرگان و بودجه ساکنان و روسای کلاس ها و جمع آوری حدود 6000 نفر – حتی روایت کمترین شدیدترین کسی که گفته است 6000 نفر – از نمایندگان مردم برای تعیین سلطنت و امضای وثیقه بر اساس اصول کلی سیاستی که دولت پیش از آن است. خواهد گرفت ، پنج سال قبل از شروع انقلاب بزرگ فرانسه ، این چیزی بود که می توانست راهی برای تغییر نگرش دولت باشد. اما نادر ، گرچه در قلب خود ، به ضرورت رضایت مردم اعتقاد داشت ، اما او به دنبال دستیابی به این رضایت از اجبار بود.بشر ایده وحدت مسلمانان و شفابخشی شیعیان و سنی ها نیز بسیار افتخارآمیز و شریف بودند که به آموزش و ترغیب نیاز داشتند و نادر می خواستند آن را از طریق اجبار حل کنند. در مواجهه با عثمانی هایی که آن را مجبور نکردند ، البته در ایران ، در سایه ارعاب و سرکوب ، تقاضای نادر برآورده شد. اما به محض کشته شدن ، مردم به نقطه اول بازگشتند و همان تعصبات نادان و نفرت بین این دو فرقه تجدید شد.

دوم در بررسی این نقل از ، این یک سهولت تعجب آور است که دین به عنوان وسیله ای برای سیاست دستکاری و سوءاستفاده می شود. از طرف شیعه ، مالاباشی و صدر و ائمهای جمعه که در دوره نادر به دنبال تابرا بودند ، همان بودند که سلطنت اسلام را به عنوان ستون اسلام در زمان سلطنت پادشاه سلطان حسین تولی می دانستند و آن را بخوانید. پایان نامه پایان نامه. آنها با کفر و ناخالصی نوشتند. از طرف سنی ، محققان اعلامیه و بزرگان که در کنفرانس نجف در مورد اصالت شیعه ها شهادت دادند و نفرت آنها از آنها را محکوم کردند از همان گروه و قبیله در استانبول و مکه به عنوان شیعه و رافیزی بودند. آنها واجب را می دانستند.

سوم این به همه مشکوک است و هر آنچه که دولت سرکوبگر گرفتار می شود و به ظالمانه ترین راه پاسخ می دهد. نادر ، حتی در مورد فرزند محبوب خود که مورد ظن توطئه علیه او قرار گرفته بود ، نمی تواند تأمل کند و به چشم کودک کور می شود. این که آیا در دام دانشمندان و جادوگران قرار می گیرد یا نه. میرزا مهد خان مثلث شیطانی را که یک دایره نادر داشت ، به یاد می آورد و آنچه او گفت بلافاصله تصدیق شد و سخنان خود را یک مکاشفه آسمانی دانست. میرزا مهدی خان این مثلث ناگوار را به عنوان “سه نفر خدا غافلگیر” تفسیر می کند ، اما متأسفانه او بیشتر در مورد نام آنها نمی داند. »

بیشتر بخوانید:
متن انتخاب نادر شاه افشار از سلطنت / این سند در پشت بام خانه پیدا شد
محسن گودارزی از شکاف انتقادی بین دولت و ملت می گوید / “ما” کسی را ایجاد کرده ایم که فکر می کند باید خود را از “آنها” محافظت کند
اقتصاد در دسترس کسانی است که پاسخگوی موسسات حاکم / بازی آتش نشانی نیستند ، ما در شرایط عادی نیستیم / چرا از پیشرفت موفق در جهان یاد نمی گیریم؟
استاد دانشگاه برکلی: کاهش قدرت اقتصادی و سیاسی مردم منجر به فاجعه / تأمین رونق مردم در تعادل بین جامعه و قدرت دولت می شود

1



منبع: www.khabaronline.ir

یوبیک آنلاین
یوبیک آنلاین
مقاله‌ها: 8398

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *