ترامپ صلح رومی را ارائه می دهد/ چرا ایران از جنگ های قومی رنج نمی برد؟


Farzan Asif Nakhaei: گفتن سیاید محمد بهشتتی در “هشتمین کنفرانس سالانه انجمن مطالعات صلح ایران ؛ دانشکده صلح ایران” ، او به دنبال پاسخ به این سؤال بود که آیا صلح می تواند یک ویژگی فرهنگ ملی داشته باشد یا خیر. بهشت با انتقاد از دیدگاههای مشترک در مورد صلح و ارائه نمونه هایی از فرهنگ و زندگی روزمره ایران ، استدلال می کند که ایران نوع خاصی از صلح را بر اساس همزیستی ، همکاری و همدلی مسالمت آمیز تجربه کرده است ، ایران با تاریخ و فرهنگ خود درک و تجربه بی نظیری از صلح دارد.

صلح جهانی و صلح ایران ؛ چه چیزی قدرت شناخت ما را به دست آورد؟

عضو مداوم آکادمی هنرها به “موضوع کتابهای صلح ایرانی ، و صلح ایرانی به عنوان یک ویژگی جدید” اشاره کرد و گفت: “این بدان معنی است که ما به دنبال این هستیم که به دنبال چیزهایی هستیم که صفت ایرانی با آن تداخل نداشته باشد. ما فکر می کردیم که صلح متفاوت نیست ، صلح و عدالت است. همه چیز ایجاد کرده است. قدرت شناخت ما را از دست داده اند. “

شکل گیری سازمان ملل بر اساس صلح رومی

وی گفت: “جالب است که آنها شرمنده نیستند که صلح رومی را بگویند” ، وی با اشاره به اینکه “شما باید یکی از انواع صلح در تاریخ و در جهان به نام صلح رومی را شنیده باشید.” معنای صلح رومی این بود که امپراتوری روم گفت که هر قومیت و قبیله ای توسط من تسلط خواهد یافت. ما با هم در صلح هستیم. و اکنون ما آماده جنگ هستیم. این نوع صلح برای گوش شما آشنا نیست؟ آیا فکر می کنید این نوع صلح مربوط به تاریخ باستان است؟ آیا سازمان ملل و شورای امنیت مبتنی بر صلح روم تشکیل نشده است؟ چگونه؟ او می گوید محور تعادل چیست؟ همه باید تابع محور تعادل باشند. اگر آنها اطاعت نکنند ، علیه قانون عمل کرده اند. بنابراین جامعه جهانی باید نقض تخلف را سرکوب کند. این نمونه ای از صلح رومی است. آقای ترامپ در حال حاضر تمام صلح رومی را ارائه می دهد. بنابراین آرامش می تواند در جایی باشد. “همه جا درک صلح دارد.”

معانی دیگر صلح در فرهنگ جهانی

این عضو شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگریمعنای دیگر صلح ، همانطور که صلح مسلحانه ، گفت: “در صلح مسلحانه ، دو گروه آماده شلیک هستند ، اما آنها شلیک نمی کنند. ظاهراً جنگی وجود ندارد. بسیاری از مرزها در حال حاضر در صلح مسلحانه هستند. کره شمالی و کره جنوبی نیز در این مورد هستند. اما ما همچنین صلح داریم که موافقت کرده است که یکدیگر را آزار ندهیم ، دو محله وجود دارند که همواره ای را آزار نمی دهند.”

بهشی افزود: “صلح دیگر مبتنی بر منافع مشترک است.” روزگاری بین ایران و چین ، صلح برقرار شد ، یک شاهزاده ایرانی در دادگاه چین و یک شاهزاده چینی در دادگاه ایران گروگان بود. این ضمانت صلح بود. این نوع صلح از اینجا آغاز می شود تا اینکه یک کشور در کشور دیگری سرمایه گذاری کند ، و آن کشور در کشور سرمایه گذاری کرده است ، بنابراین آنها برای حفظ وجوه خود در صلح هستند. این صلح صلح مبتنی بر صلح نامیده می شود. انواع صلح می تواند ادامه یابد و به جایی برسد که بتوانیم یک بدن واحد را ببینیم. مانند صلح که بین اجزای بدن ما وجود دارد. دست ما یکی از مؤلفه های بدن ما است. آنها با هم صلح برقرار کرده اند. بنابراین هیچ دردی وجود ندارد. یک شکل واحد هستند “این نیز معنای صلح است.”

تجربه منحصر به فرد ایران از صلح در محله ، آشپزی ، نوروز و ساخت و ساز

یکی از اعضای آکادمی هنرها در ادامه این سؤال را مطرح کرد که “با توجه به نیازهای زیست محیطی و زندگی تمدن ، می توان از کشورها و فرهنگهای مختلف پرسید:” ایران به دلیل شرایط زیست محیطی و سابقه طولانی خود چه زندگی ، درک و تحقق یافته است؟ اگر توانسته است مرحله خاصی از صلح را تجربه کند ، این یک دستاورد برای بشریت است. “این می تواند نشان دهد که بر اساس تجربه زندگی وی ، می تواند معنای صلح باشد.”

ایران -صلح مبتنی بر مدرسه صلح / بهشت ​​ایران و پیشنهاد صلح رومی ترامپ به ایران / چرا ایران دچار جنگ های قومی نشده است

وی گفت: “وقتی ما در مورد صلح صحبت می کنیم ، اغلب در مقابل آن جنگ در زمینه های سیاسی ، امنیتی و نظامی قرار دارد.” اما آیا این صلح می تواند دامنه خود را گسترش دهد؟ به عبارت دیگر ، نه فقط این منطقه. یعنی بین دو همسایه که در یکدیگر زندگی می کنند ، آرامش وجود دارد. در اینجا ما مفهوم محله را داریم که به معنی دو همسایه است. بهترین ها این است که همسایگان یکدیگر را آزار ندهند و حقوق یکدیگر را رعایت کنند. اما صحبت کردن در مورد همسایه بدان معنی است که همسایگان باید با یکدیگر دخالت کنند. اما چگونه دخالت می کنید؟ باید از یکدیگر آگاه باشند. “سایه” باید باشد. یعنی آنها باید زیر سایه باشند. قلب آنها باید پیوندی داشته باشد. به این معنا ، در زمان رنج ، باید روی همسایه خود حساب کنم. او همچنین باید روی من حساب کند. ما باید به یکدیگر کمک کنیم. به نظر می رسد نوعی نزدیکی به تجربه زندگی ما وجود دارد. معنای همسایه اروپا و آمریکا را نمی بینید. بهترین کار رعایت حقوق یکدیگر است. “سوءاستفاده نکنید که این حداقل احترام به حقوق محله است.”

بهشت ادامه دهید وی به ماهیت زندگی ایرانی اشاره کرد که در آن صلح نهفته است. او می گوید: “ما همچنین در آشپزی صلح برقرار می کنیم.” مسیری که پخت و پز ما را طی می کند به یک محصول واحد می رود تا اجزای آن اساساً جدا شوند. به همین دلیل غذای ایرانی طعم و عطر خاص خود را دارد. غذای ما کیمیاگری است. برای این منظور ، آشپزخانه ما مانند آزمایشگاه و آزمایشگاه به نظر می رسد. در حالی که آشپزخانه اروپایی شبیه کارگاه است. این صحنه در فیلم ها آشپزی اروپایی را نشان می دهد که آنها چاقو دارند و دائماً چیزی را با آن می خورند ، ما چنین صحنه هایی را در آشپزخانه خود نمی بینیم. ما هم چاقو داریم ، اما این کار را نمی کنیم. “در واقع ، آشپزی ما فیزیکی نیست.”

وی گفت: “ما همچنین با مفهوم صلح در ساخت و ساز خود سر و کار داریم.” “قبل از شروع ساخت ساختمان خود ، ما می خواهیم مواد خریداری کنیم.” چرا ما می گوییم مواد؟ مواد به معنای مسالمت آمیز هستند. همانطور که در پخت و پز می پزد ، نه با مواد تشکیل دهنده. مواد باید مواد باشند. آماده برقراری صلح با یکدیگر. “ساختمان خوب ساختمانی است که تمام اجزای آن با هم جمع شده اند.”

چرا هیچ جنگی بین قومیت در ایران وجود ندارد؟

“بنابراین در زندگی ما هیچ مفهومی از صلح وجود ندارد؟” صلح ، مانند عطر ، بوی خود را در همه جا پر کرده و توانسته است یک بدن واحد ایجاد کند. برخی انتقاد کرده اند که شما می گویند ایران یک موجود واحد است ، اما شما باید بپرسید ، اینطور نیست؟ تنوع در ایران وجود دارد ، اما وقتی تنوع به یک چهره واحد تبدیل می شود ، طبیعی است که اندام ها هستند. آیا تمام بدن انسان مانند پاهای او است؟ مسلم است که نه. بدن انسان از چشم و گوش و اجزای مختلف تشکیل شده است. اگر می خواهید یک شکل واحد باشید ، باید تمام مؤلفه ها را داشته باشید. باید سازها و نوازندگان مختلفی در یک ارکستر بزرگ وجود داشته باشد. و از یک آهنگ بیرون بیایید. یک شکل واحد است. “تخمین مبتنی بر صلح است.”

بهشت نظریه ابدی گرایی به عنوان اساس صلح از ابعاد دیگر قرارداد و: “چرا ایران سابقه جنگ بین قومیت های مختلف را ندارد؟ در ایران ، این مورد با قومیت های مختلف برای جنگیدن با یکدیگر اینگونه نبوده است ، سپس موافقت می کند که پاهای آنها از فرش آنها گسترش نمی یابد. ناسیونالیسم کور بود ، چنین رویکردی وجود نداشت.

وی سپس به حرفه خود در مورد ثبت نام كد جهانی نوروز اشاره كرد و گفت: “من به یاد می آورم كه ما سه كنار را در سه سال برگزار كردیم تا پرونده جهانی نوروز را ثبت كنیم. ما كشورهایی را در اطراف میهمانان دعوت كردیم. زیرا موضوع این کنفرانس نورووز بود ، اربابان که خود را معرفی می کردند ، شما یک ایرانی از تاجیاستان است. میز مادربزرگ همه توطئه های انگلیس را برای تقسیم به یاد آورد.

آیا ما باید در همه چیز از ایران بپرسیم؟

در پایان سخنان خود ، بهشتتی ، عضو آکادمی هنر ، گفت: “اکنون می خواهم آنچه را که گفتم ، ما در همه چیز از ایران بپرسیم. به عنوان مثال ، در پزشکی ، زمین شناسی و محیط ، ما نیز باید از ایران بخواهیم و دستاوردهای آن را جستجو کنیم. جالب نیست که از آنجا که سیستم دانشگاهی مدرن در ایران از من خواسته شده است ، ما از نظر علوم نیستیم. در حقیقت ، ما از ایران می خواهیم که در مورد صلح ، ما از ایران بخواهیم که ما از ایران بپرسید ، شکل تاریخ یا فلسفه فلسفه است. گسل

بیشتر بخوانید:
دنیایی که منتظر صلح ایران / زندگی در ایران است مانند باند است / خودمان را با نوروز پخت و پز
نجات ایرانیان از فقر با ظرفیت های عظیم نوروز برای توسعه توسعه
تجاوز وحشیانه طبیعت
کاهش اندیشمندان امروز از Fukuyama و Pichetti به Ajam Aklu/ فناوری لزوماً موجودی بی گناه نیست
انقلاب علمی ساکت ما / پیشگام تولید اندیشه نیاز به تفکر رایگان از محدودیت های تحمیل شده است

216216



منبع: www.khabaronline.ir

یوبیک آنلاین
یوبیک آنلاین
مقاله‌ها: 7235

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *