رئیس جمهور چین: ایرانیان ملت واقعی هستند / مردم جهان مشتاق دیدار با “فقط ایران” در برابر ناتو ، ایالات متحده و اسرائیل / سیاست ، مهمترین عامل در توسعه گردشگری هستند


گروه فکری: پزشک محمد رضا Salehipour عضو دانشکده گردشگری تهران ، دانشگاه تهران سیاستهم در داخل کشور و هم بین المللی ، نقش مهمی و تعیین کننده ای در سرنوشت و توسعه صنعت گردشگری یک کشور ایفا می کنند. نویسنده معتقد است که حاکمیت باید گردشگری را با یک رویکرد جامع و استراتژیک ، نه تنها برای منافع اقتصادی بلکه به عنوان ابزاری برای تقویت همبستگی ملی و مقابله با چالش های بین المللی ، به اولویت ملی تبدیل کند. مقاله حاضر به بررسی رابطه عمیق بین سیاست و صنعت گردشگری می پردازد و تأکید می کند که سیاست گذاری ، داخلی و بین المللی ، نقش اساسی در موفقیت یا عدم موفقیت صنعت دارد. نویسنده همچنین با توجه به شرایط خاص این کشور پیشنهاداتی را برای توسعه گردشگری در ایران ارائه می دهد. در مقاله زیر ، نویسنده 2 شاخص و اصلاحات در توسعه توسعه مبتنی بر گردشگری را ارائه می دهد. ۱ ۱ شاخص های پیشنهادی برای توسعه گردشگری در ماده 1 توریسم که به “اولویت ملی” ، آموزش 2 فرهنگ و گردشگری ، 2) تبدیل “بحران به فرصت” تبدیل شده است. 1 اصلاحات تأثیرگذار از روند سیاست های داخلی و خارجی ، 2) بحران و مدیریت ، 2- افزایش امید اجتماعی و رضایت عمومی 2- با توجه به زیرساخت ها و تصویر ذهنی ، از جمله زیرساخت های گردشگری و تصویر ذهنی کشور ، 2- تعیین رویکرد حاکمیت ، آنها گردشگری هستند. در این مقاله آمده است:

****

گردشگری در همه سطوح عمیقاً در قلب سیاست است

طبق گفته های لازول یکی از متفکران در زمینه علوم سیاسی ، سیاست یا سیاست به معنای آنچه شخص می شود ، چه زمانی و چگونهبشر به عبارت دیگر ، موضوع سیاست با اعمال قدرت و اقتدار ، تصمیم می گیرد که چه زمانی شخص می تواند و چگونه می تواند از آن در سطح بیشتری از جامعه استفاده و استفاده کند. موضوعی که می تواند در هر دو سطح داخلی و خارجی مورد بررسی قرار گیرد و بازنمایی آن را در صنعت گردشگری نشان دهد. پیوند بین سیاست و گردشگری مهم است زیرا گفته می شود کالین مایکل هالیکی از مشهورترین محققان گردشگری ، گردشگری در همه سطوح عمیقاً در قلب سیاست است و کاملاً تحت تأثیر آن قرار دارد.

جنگ اول گردشگری را نابود خواهد کرد

تعمیم سیاست در سطح بین المللی باعث می شود که چه زمانی و چگونه یک جامعه یا کشور می تواند موقعیت یا موقعیتی را در سطح سیستم بین المللی کسب کند. این مسئله برای موضوعی که تحت تأثیر توانایی های داخلی و ارائه آنها در این زمینه است بسیار مهم است ، اما سیاست و روابط جهان و تأثیر این روابط بر موقعیت و موقعیت یک کشور در سراسر جهان بسیار مهم است. به عنوان مثال ، از این نظر ، اوکراین را می توان ذکر کرد. اوکراین ، اگرچه ظرفیت گردشگری زیادی برای تحویل به گردشگران داخلی و خارجی داشت ، اما جنگ در این کشور به عنوان یک کشور -کشور و واسطه بین روسیه و ناتو باعث ایجاد صنعت گردشگری در بیشتر مناطق جغرافیایی اوکراین به دلیل زیرساخت های گسترده و اشغال سرزمینی شد.

لازم به یادآوری است که صنعت گردشگری یکی از اولین صنایعی است که در بحران هایی مانند جنگ آسیب دیده و یکی از آخرین صنایع است که پس از چنین بحران ها بهبود می یابد. دلیل این امر این است که برای توسعه گردشگری از زیرساخت ها تا تصویر ذهنی یک کشور ، همه باید در یک بسته خوب متعادل قرار بگیرند تا پدیده گردشگری که تقریباً تحت تأثیر همه حوزه های سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی-فرهنگی یک جامعه قرار دارد ، می توانند عملکرد خوبی داشته باشند.

صنعت جنگ و گردشگری در ایران ، سوریه ، لیبی ، عراق و سودان

بسیاری از کشورهای دیگر در این زمینه وجود دارند که صنعت گردشگری آنها در یک تاریخی یا در حال حاضر تحت تأثیر روابط سیاسی جهانی از جمله سوریه ، لیبی ، ایران ، ترکیه ، عراق ، سودان ، ونزوئلا ، کوبا ، افغانستان ، میانمار و غیره قرار دارد. در مورد این کشورها ، تحمیل تحریم های بین المللی و درگیری های منطقه ای باعث شده است که صنعت گردشگری آنها تأثیر منفی بگذارد. به عنوان مثال ، در کشور ما و در زمینه فعالیت های بازاریابی ، می توان گفت ایجاد بحران های بین المللی و تحریم های سایر کشورها ، اغلب باعث می شود که بازاریابی گردشگری ما نیاز به از سرگیری داشته باشد و اغلب تبلیغات را برای ایران پس از هر بحران از سر می گیرد. در فعالیت های بازاریابی کشور یک اسکان مجدد وجود دارد.

در سطح داخلی ، نمایندگی سیاست نیز در سیاست هایی است که حاکمیت در مناطق مختلف اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی و چه کاری باید انجام دهد. این تحت تأثیر سیاست کلان حاکمیت است و رویکرد کلی آن را در زمینه ها و بخش های مختلف تأثیرگذار بر توسعه جامعه نشان می دهد.

رئیس جمهور چین: ایرانیان ملت واقعی هستند / مردم جهان مشتاق دیدار

بهبود موقعیت توسعه گردشگری از ابتدای انقلاب تاکنون در نگاه حاکمیت

به عنوان مثال ، در آغاز پیروزی انقلاب ، رویکرد کلان به توسعه گردشگری بعد اقتصادی کمتری داشت. موضوعی که به تدریج اصلاح شده است ، و امروز جنبه غالب دیدگاه سیاستمداران این کشور از صنعت گردشگری ، بعد اقتصادی ، درآمد و اشتغال آن است. این دو رویکرد مختلف همچنین منجر به سیاست های مختلف در دوره های مختلف در صنعت گردشگری کشور شده است. چنین رویکردی مهم است زیرا نقش تعیین کننده ای در تخصیص منابع ، تدوین برنامه های استراتژیک و تعدیل روابط بین ذینفعان صنعت گردشگری دارد.

بهبود موقعیت گردشگری با توجه به حاکمیت ، بودجه بیشتری را برای سرمایه گذاری در این زمینه اختصاص می دهد و عزم جدی تر برای تدوین استراتژی ها و سیاست ها برای توسعه و توانمندسازی ذینفعان بیشتر خواهد بود. ذینفعان که به منظور توسعه بهینه صنعت گردشگری ، باید به معنای واقعی کلمه باید با یکدیگر تعامل سازنده داشته باشند و روند امور را ادامه دهند.

حاکمیت به عنوان یک سیاستگذار و مجری موتور رانندگی صنعت گردشگری

با توجه به فاکتور سیاست و تأثیر آن در مناطق داخلی و بین المللی ، نقش بی نظیر حاکمیت در توسعه گردشگری و اهمیت اقدامات و واکنش های آن در این دو سطح را یادآوری می کند. حاکمیت به عنوان یک سیاستگذار و اجرای این سیاست ، محرک صنعت گردشگری است ، به ویژه در منطقه غرب آسیا زیرا برنامه ریزی در این منطقه جغرافیایی ، علاوه بر برنامه ریزی و اقدام مدیریتی ، آماده پاسخ به بحران های ایران است.

توجه به شاخص های رشد و توسعه صنعت گردشگری در کشور

بنابراین ، لازم است که جمهوری اسلامی ایران موارد زیر را در نظر بگیرد:

*گردشگری باید در کشور ما به همراه صنایع مختلفی مانند نفت ، پتروشیمی ، معدن و غیره به یک اولویت تبدیل شود. این اتفاق در تاریخ جمهوری اسلامی ایران رخ نداده است. جهانگردی ابزاری بسیار کارآمد برای مقابله با اینوفوبیا ، بهبود تصویر ذهنی حاکمیت ملی در سراسر جهان ، اشتغال ، ارز ، درآمد سرانه و توسعه اجتماعی و فرهنگی و توسعه اجتماعی و فرهنگی است.

*برای توسعه واقعی و واقع بینانه صنعت گردشگری در کشور ، لازم است که مدیران ارشد کشور و همچنین عموم مردم را تأمین و تأمین کنیم ، کشت و آموزش مناسب چرا ، ضروریات و شانه های لازم برای توسعه صنعت گردشگری. گفتمان گردشگری باید در کشور ارتقا یابد.

نکاتی که جنگ اخیر در مورد صنعت گردشگری است

با بینی ، دقت و آگاهی ، بحران هایی که برای کشور بوجود می آید می تواند به فرصت ها تبدیل شود. در همین راستا ، می توان به جنگ و پرخاشگری رژیم صهیونیستی اخیر علیه کشور ما اشاره کرد. جنگ اخیر به مدیران و سیاستمداران این کشور در زمینه صنعت گردشگری اشاره دارد:

اولی احتمالاً برخی از مردم در سراسر جهان به دلیل نام ایران در جهان و دفاع اقتدارگرا که ساخته است ، علاقه مند به مطالعه تاریخ و فرهنگ ما هستند.بشر این می تواند آنها را به گردشگران بالقوه برای کشور تبدیل کند. بنابراین باید تلاش های بیشتری در بازاریابی ظرفیت گردشگری کشور ما انجام شود.

دوم ، مردم با توسعه صنعت گردشگری و بهره مندی از مزایای اقتصادی و اجتماعی آن ، از حاکمیت جمهوری اسلامی ایران راضی تر خواهند شد. این امر باعث می شود که آنها در مواقع بحران مانند جنگ از حاکمیت حمایت کنند. این اتفاق در حمله اخیر ما به کشور ما رخ داده است ، و حمایت مردم از جمهوری اسلامی ایران با وحدت همه ایرانیان تحت نام ایران ، تأثیر حاکمیت را در بین مردم افزایش داد و مشروعیت آن در جامعه ایران تقویت شد.

سوم ، نیاز به حاکمیت برای تقویت روح ناسیونالیسم ایران است. موضوعی که ما می بینیم حاکمیت به درستی حرکت کرده است. تجلی چنین عملی در نصب مجسمه آراش کامانگیر در میدان وناک در تهران و استفاده نمادین از فتوحات تاریخی پادشاهان هخامنشی و ساسانید و شبیه سازی آنها برای نشان دادن پیروزی نسبت به مهاجمان فعلی به کشور مشاهده شد. به گفته برژینسکی ، استراتژیست ارشد ، ملیت و دین در ایران ، چنین چیز مهمی منجر به برجسته و وحدت وحدت در بین مردم شد.

قوام این پرونده نیز رهبر عالی بود که خواستار درخواست جلسه عزاداری ملی شد. این زیرساخت های تقویت شده هویت دو جنبه مهم تمدن ایران ، یعنی ایران و اسلام ، که مبانی اصلی محصولات گردشگری در کشور است. همچنین این انسجام واقعی مردم ایران و هویت ملی آنها را نشان می داد ، جایی که میهمان منحصر به فرد ایرانیان ، که همیشه به عنوان گردشگران خارجی شناخته می شدند ، متبلور می شدند و هموطنان در طول جنگ عاری از سایر هموطنان بودند که موقتاً آن را در استان های خود استفاده می کردند. به گفته رئیس جمهور چین ، ایرانیان یک کشور واقعی هستند.

رئیس جمهور چین: ایرانیان ملت واقعی هستند / مردم جهان مشتاق دیدار

حاکمیت ، برای توسعه پایدار صنعت گردشگری ، برای احیای برنامه جامع گردشگری کشور و تهیه نقشه راه برای توسعه آن. وجود این طرح جامع ، افق را به افق مشترکی برای بازیگران و فعالان صنعت گردشگری تبدیل می کند. همچنین باعث می شود برنامه های کلان میدان گردشگری با آمدن و رفتن ، تغییر جهت گیری های حزب خود و تغییر مدیران تغییر کند و این افق مشترک محکم است. در حقیقت ، رویکرد کلان حاکمیت و عزم آن برای توسعه گردشگری در یک برنامه طولانی مدت مؤثر آشکار می شود. در این برنامه طولانی مدت ، در نتیجه آینده مشترکی که برای همه ذینفعان گردشگری در کشور تعریف شده است ، منافع ملی آینده با منافع زودگذر قربانی نمی شود.

لازم است این رویکرد در حاکمیت کشور ، یکی از مهمترین عوامل در توسعه گردشگری متعادل و پایدار در کشور ، همکاری واقعی و هم افزایی ذینفعان باشد. بنابراین ، علاوه بر تهیه نقشه راه برای صنعت گردشگری ، که فعالیت های ذینفعان را راهنمایی می کند ، لازم است سکوهای لازم برای تقویت همکاری ذینفعان ، از جمله تقویت و توانمندسازی آنها برای شرکت در مدیریت مقصد گردشگری فراهم شود. حاکمیت می تواند دولت را به نمایندگی از حاکمیت تنظیم و بهبود بخشد. این تاکتیک جزیره ذینفعان را کاهش می دهد و نیاز به دیدگاه عجیب و غریب از توسعه پایدار صنعت گردشگری را تقویت می کند.

بیشتر بخوانید:

تمایز علمی بین “هسته سخت” و “سیستم سیاسی”
IRIB اجازه نداد همبستگی ملی / تنهایی استراتژیک ایران در جنگ 6 روزه / جامعه ایرانی “جنگجو” نیست و خواستار “صلح” است
عملیات شناختی شگفت آور علیه اسرائیل / ایران عملیات مذهبی بین المللی و عملیات مذهبی ملی مذهبی اسرائیلی پیشگامان حمله اسرائیلی به ایران
گروهی از فعالان رسانه ای ، اجتماعی و سیاسی در تحریم های بین المللی ایران
خطر مشترک اسرائیل و ناتو علیه ایران ؛ چه چیزی می تواند از همبستگی ملی در دولت پزشکی و دولت و حاکمیت برای تداوم همبستگی مردم رمزگشایی کند؟

216216



منبع: www.khabaronline.ir

یوبیک آنلاین
یوبیک آنلاین
مقاله‌ها: 9108

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *